تاریخ انتشار۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 175315
مفتی سابق مصر :

لزوم دوری از اختلافات مذهبی/بازگشت خلافت ادعایی باطل است

مفتی سابق مصر با تاكید بر لزوم دوری از اختلافات مذهبی و مخالفت با تكفیر شیعیان، ادعای گروه تكفیری داعش برای بازگشت خلافت را ادعایی باطل توصیف كرد.
لزوم دوری از اختلافات مذهبی/بازگشت خلافت ادعایی باطل است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی جمعه" با بيان اين مطلب، اظهار داشت: مذهب بهانه ای برای سیاست بازی برخی از گروه هاست که در نظر دارند با استفاده از آن ، خون ها را بریزند و آتش فرقه گرایی را با ایجاد جدایی میان افراد یک ملت، شعله ور سازند.

وی با اشاره به اختلاف موجود میان مذاهب اهل تسنن، جدای از اختلاف میان آنان با شیعیان، گفت: ایجاد اختلاف میان مذاهب با تمام انواع آن یک بازی سیاسی است که برخی گروه ها آن را برای مصلحت های ویژه خود ایجاد می کنند، آنان با اطلاع از اهمیت نقش دین در میان مردم، آن را در جهت سرعت دادن به اهداف خود استفاده می کنند که گروه تروریستی داعش نمونه ای از این گروه هاست.

علی جمعه در ادامه با اشاره به ادعای داعش در مورد ایجاد خلافت شرعی گفت: این گروهک با سوء استفاده از دین و وضع سیاسی نابسامان برخی از کشورهای عربی ، ادعای خلافت اسلامی را به میان آورد که باطل است و داعش در تلاش است تا دین را با این ادعا تحریف کند.

وی افزود: اعضای گروه داعش، القاعده و دیگر گروههایی که اندیشه های تکفیری دارند، نسبت به دین و فقه و حقیقت اسلام جهل دارند و فقه شریعت را درک نمی کنند و منطق و نگرش افراطی خونریزی دارند و نظر دشمنان اسلام را در مورد اسلام پذیرفته اند تا وجهه مسلمانان را مخدوش کنند.
https://taghribnews.com/vdcjvieviuqeatz.fsfu.html
مرجع : الوطن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی