تاریخ انتشار۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 165514
کارشناس سیاسی لبنانی:

داعش از طریق منطقه عرسال در حال ورود به لبنان است

تنا - بیروت
تحلیلگر سیاسی لبنانی در زمینه درگیری های تروریست های داعش با ارتش لبنان در منطقه عرسال این کشور، تأکید کرد: گروهک تروریستی داعش از طریق عرسال سعی دارد وارد کشور لبنان شود.
داعش از طریق منطقه عرسال در حال ورود به لبنان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، درگیری ها میان ارتش لبنان و گروه های مسلح تکفیری در منطقه عرسال واقع در مرزهای شرقی لبنان همچنان ادامه دارد، با این وجود ارتش لبنان همچنان با قدرت، در ارتفاعات این منطقه مستقر شده و برای بیرون راندن تروریست های داعش تلاش می کند.

در همین زمینه، دکتر "وسیم بزّی" تحلیلگر سیاسی لبنانی، در گفت و گو با خبرنگار تقریب در بیروت، خاطرنشان کرد: فرمانده ارتش لبنان در سخنان اخیر خود مسئولیت خون های ریخته شده‌ی روزهای اخیر در منطقه عرسال را بر عهده نیروهای سیاسی این کشور دانسته است.وی در خصوص اهمیت موضع فرماندهی ارتش تأکید کرد: ناقوس خطر در لبنان به صدا درآمده است و اکنون لحظه ای است که همه افراد و سیاستمداران باید به مسئولیت های خود پایبند باشند.

بزّی با اشاره به اینکه شمار زیادی از افراد مسلح در مرزهای لبنان از اردوگاه های آوارگان سوری آمده اند، گفت: در حال حاضر خطر بزرگی کشور لبنان را تهدید می کند و آتش فتنه در حال افزایش است و ممکن است کل کشور لبنان را در برگیرد، لذا این کشور در لحظه سرنوشت سازی واقع شده است.

وی با تأکید بر اینکه این معرکه، میدان جنگی برای همه مردم لبنان است، تأکید کرد: ارتش لبنان باید از طریق سه محور اصلی مورد حمایت قرار گیرد: اول؛ حمایت رسمی از سوی دولت لبنان و افراد سیاسی این کشور، دوم؛ حمایت سیاسی از سوی نیروهای سیاسی درگیر، و سوم؛ حمایت ملی از ارتش لبنان.

این تحلیلگر سیاسی لبنانی در پاسخ به سوالی در مورد اقدام هیئت علمای مسلمان برای ایجاد آرامش میان ارتش لبنان و افراد مسلح در منطقه عرسال، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به هر شکلی تلاش می شود که با استفاده از نام صلح یا آتش بس، این مسائل برطرف شودکه اولا این کار، توطئه ای غیرمستقیم علیه شهدایی است که خون پاک آنها بر زمین ریخته شده است؛ و ثانیاً این کار برای قانونی جلوه دادن کمک های مسلحانه به تروریست ها است. اینها اقدامات خبیثانه ای است که به آتش افروزان موقعیت ادامه این تجاوزگری ها را می دهد؛ زیرا زمانی که در مورد آتش بس صحبت می کنیم باید دوطرفه باشد.

وی جایگاه هیئت علمای مسلمان را بسیار خطیر عنوان کرد و از این هیئت خواست تا به مسئولیت ملی خود عمل کرده، اقدام فوری در این زمینه انجام دهد و برای بازگرداندن اسرا و ربوده شدگان نیروهای امنیتی و ارتش به خانواده هایشان تلاش نماید.

بزّی در زمینه نفوذ تروریست های داعش در لبنان نیز تأکید کرد: این تروریست ها از مدت ها پیش، سعی دارند با تکیه به ادبیات تکفیری خود به سرزمین لبنان نیز نفوذ کرده و بر آن چیره شوند؛ در حالی که ارتش لبنان مستحکم  در مقابل آنها ایستاده و از پیشروی آنان جلوگیری به عمل آورده است.

https://taghribnews.com/vdcjvievxuqemiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی