تاریخ انتشار۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰:۴۳
کد مطلب : 276917
نصرالله:

ما اکنون در برابر یک پیروزی نظامی و میدانی بسیار بزرگ قرار گرفته ایم/ مقاومت آماده است کنترل مناطق آزادشده را به ارتش لبنان بدهد

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تصمیم عملیات عرسال در داخل لبنان و نه جای دیگری اتخاذ شد، گفت: مقاومت آماده است کنترل مناطق آزادشده را به ارتش لبنان بدهد.
ما اکنون در برابر یک پیروزی نظامی و میدانی بسیار بزرگ قرار گرفته ایم/ مقاومت آماده است کنترل مناطق آزادشده را به ارتش لبنان بدهد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نصرالله عصر چهارشنبه در سخنرانی که به طور زنده از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد افزود: هدف از نبرد کنونی، بیرون راندن عناصر مسلح از منطقه تحت اشغالی ارتفاعات عرسال در لبنان و ارتفاعات الفلیطه در سوریه است.
 
وی ادامه داد: این جنگ و ورود در آن حق واضح و آشکار ما بود و هرکس در این مساله تردید دارد می تواند برود و از اهالی روستاهای الهرمل و القاع و الفاکهه و راس بعلبک و اللبوه و روستاه های بعلبک و همه اهالی البقاع سوال کند.
 
نصرالله تاکید کرد: ما اکنون در برابر یک پیروزی نظامی و میدانی بسیار بزرگ قرار گرفته ایم و این پیروزی در دو روز اول جنگ با کمترین تلفات تحقق پیدا کرد. نبرد ارتفاعات فلیطه بین ما و ارتش سوریه مشترک بود و دوش به دوش هم در این منطقه جنگیدیم و شهیدانی از ما و ارتش سوریه تقدیم شد.
 
نصرالله با اشاره به عقب نشینی نیروهای گروه گردان های اهل الشام گفت: آنها کار عاقلانه ای کردند و ما راه را برایشان باز کردیم تا به اردوگاه های پناهجویان رفته و در کنار خانواده های خود باقی بمانند.
 
وی افزود: سرکردگان جبهه النصره با رفتار متکبرانه خود به نصیحت ها گوش ندادند. عناصر مسلح این گروه فرصت میانجیگری را از خود سلب کردند.
 
به گفته نصرالله امروز ارتفاعات فلیطه از وجود جبهه النصره پاکسازی شده و آنها در ارتفاعات عرسال شکست خورده اند و در مکان کوچکی از سه جهت محاصره شده اند. داعش هم حاضر به پذیرش آنها نیست چون شرط بیعت با البغدادی را با آنها مطرح کرده است.
 
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با ترسیم چشم انداز پیش روی عملیات عرسال گفت: پیشروی میدانی در ارتفاعات عرسال همچنان ادامه دارد و من از رزمندگان خواسته ام به پیشروی حساب شده خود ادامه دهند و در استفاده از برخی سلاح ها احتیاط لازم را به خرج دهند تا هیچ اشتباهی در حق پناهجویان و غیرنظامیان رخ ندهد.
 
نصرالله یادآور شد:ما به سمت تحقق هدف و انجام ماموریت به پیش می رویم. برای رسیدن به هدف دو مسیر وجود دارد: مسیر میدان و مسیر مذاکرات. ما سعی می کنیم برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بین این دو مسیر جمع کنیم.
 
این پیروزی بزرگ و قطعی به توفیق الهی کامل خواهد شد و همه این زمین به صاحبان و اهالی آن بازخواهد گشت تا صفحه عملیات نظامی به طور کامل بسته شود. این پیروزی، هدیه رزمندگان و شهدا و مجروحان ما به همه لبنانی ها و ملت های منطقه است که از تروریسم تکفیری رنج کشیدند.
 
دبیرکل حزب الله در ادامه گفت:این پیروزی را به همه مسیحیان و مسلمان با همه طوائف و مذاهبشان تقدیم می کنیم. ما در این نبرد به تکلیف خود عمل کردیم و از کسی توقع تشکر نداریم. اگر هم ضربات شلاق بر پیکرمان وارد شود حساب آن را به خدا واگذار می کنیم.
 
وی افزود: لازم می دانم به اهمیت اجماع و اتفاق نظر ایجاد شده حول این عملیات اشاره کنم و از همه کسانی که با مقاومت ابراز همبستگی کردند قدردانی کنم. به همه شهدا و مجروحان و خانواده های آنها که در این عملیات ایثارگری کردند درود می فرستم و به آنها می گویم که شما وارثان امامان هستید. خداوند به واسطه شما ما را از ذلت اشغالگری و ضعف و ترس و شکست نجات داد.برای همین به همه شهدا و مجروحان و مقاومان و خانواده های شهدا خطاب می کنم و به آنها می گویم که پدر و مادرم به فدای شما.
 
نصرالله همچنین به تحولات اخیر فلسطین اشاره کرده و گفت: از اهالی قدس و کرانه باختری و فلسطین که در روزهای گذشته با حضور خود در شهر قدیمی قدس پیروزی جدیدی در برابر رژیم صهیونیستی رقم زدند و اراده خود را بر آن تحمیل کردند تشکر می کنم.
 
وی همچنین از «سید عبدالملک الحوثی» که در سخنرانی اخیر خود آشکارا حمایت خود و مردم یمن را از لبنان در هر گونه نبرد آتی با اسرائیل اعلام کرد تشکر می کنم. سخنان وی مهر تاییدی برای معادله «قدرت امت» بود.
 
نصرالله همچنین در مورد اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه مقاومت گفت: درباره این موضوع فعلا نمی خواهم جوابی بدهم تا هیات رسمی لبنانی را که در حال حاضر در سفر آمریکا به سر می برد به مشکل دچار نکنم. همچنین ما در وسط نبردی هستیم که سرنوشت ما در آن رقم می خورد.
 
https://taghribnews.com/vdcjvme8auqeahz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی