تاریخ انتشار۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 256018

حضور مستشاری ایران در سوریه با اجازه دمشق بوده و نقض حاکمیت سوریه نیست

تنا
علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان گفت:‌ اگر ما در سطح مستشاری در سوریه حضور داریم، با درخواست و هماهنگی دولت دمشق صورت گرفته است.
حضور مستشاری ایران در سوریه با اجازه دمشق بوده و نقض حاکمیت سوریه نیست
علاء الدین بروجردی در جمع خبرنگاران در دمشق تصریح کرد: همه دنیا می دانند که براساس قوانین بین المللی بدون اجازه دولت کشوری، ورود به آن کشور به معنای تجاوز به خاک آن کشور به شمار می آید.به گزارش ایرنا،وی در ادامه با بیان اینکه اگر ایران و حزب الله سال ها در سطح مستشاری در سوریه حضور دارند، این حضور با هماهنگی و درخواست دولت دمشق صورت گرفته است، تاکید کرد: کسانی باید خاک سوریه را ترک کنند که بدون اجازه وارد شده اند و متجاوز هستند.
وی در خصوص دیدار با مقام های بلندپایه سوریه نیز گفت: دیدار با مقام های سوری بسیار مثبت بود و در زمینه روابط دو جانبه، بحث و گفت گو شد و پیام تبریک نمایندگان ملت ایران درخصوص پیروزی های اخیر و آزادسازی حلب را به آنها رساندم.
وی افزود:‌ همان طور که همه می دانید، یکی از سیاست های اصلی جمهوری اسلامی مبارزه با پدیده شوم تروریسم در منطقه است، ‌و از سوی دیگر حفظ تمامیت ارضی سوریه از اهمیت ویژه ای برای ایران برخوردار است.
بروجردی با بیان این که مردم سوریه به دنبال آرامش و بازگشت به زندگی طبیعی خود هستند، تاکید کرد: دنیا به ویژه کشورهای حامی تروریسم بدانند هر نقطه ای در سوریه از آرامش برخوردار باشد مردم به خانه و کاشانه خود باز خواهند گشت.
وی افزود: ما از اقداماتی که به تازگی در جهت مذاکرات سوری - سوری همان طور که در گذشته حمایت کرده بودیم، حمایت می کنیم.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که سرنوشت سوریه باید از سوی مردم این کشور رقم بخورد، گفت: هر تصمیمی که خارج از مرزهای سوریه اتخاد شود و مورد قبول مردم این کشور نباشد، موفق نخواهد بود.
وی افزود: امروز در دیدار با ریاست جمهوری سوریه، پیروزی های اخیر ارتش دولتی این کشور را به وی تبریک گفتیم و نکات مهمی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با ایشان تبادل نظر شد.
او درباره دیدارش با ولید المعلم هم گفت: با وزیر امور خارجه هم که به تازگی به تهران آمده بودند تبادل نظر خوبی صورت گرفت.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود:‌ از آنجایی که سرعت تحولات بسیار زیاد است، باید فاصله دیدارها را کوتاه تر کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر همگی در جشن پیروزی نهایی ارتش سوریه علیه تروریست ها شرکت کنیم.
بروجردی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امنیت مهم ترین نیاز منطقه است و ما با هر کسی که بخواهد بر خلاف این سیاست اقدامی انجام دهد، مخالفت خواهیم کرد.
بروجردی امروز با بشار اسد رئیس جمهوری، 'ولید المعلم' وزیر خارجه و نیز 'هدیه عباس' رئیس مجلس سوریه دیدار و گفت و گو کرد.
https://taghribnews.com/vdcjvme8ouqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی