تاریخ انتشار۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 263317

گردهمایی علمای اهل تسنن در کربلا / معاون رییس امور دینی و فرهنگی آستان مقدس حسینی: شیعه و سنی برای داعش هیچ گونه فرقی ندارد

علمای اهل تسنن عراق در همایشی که در کربلا برگزار شد، از نقش حضرت آیت الله سیستانی و بسیج مردمی در حفظ عراق تقدیر کردند.
گردهمایی علمای اهل تسنن در کربلا / معاون رییس امور دینی و فرهنگی آستان مقدس حسینی: شیعه و سنی برای داعش هیچ گونه فرقی ندارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آستان مقدس حسینی همایشی را با همکاری موسسه اهل تسنن الشافعی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) تحت عنوان «با برادری اسلامی عراقی مرفه می‎سازیم» در صحن سید الاوصیای حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار کرد.
 
سید افضل الشامی معاون رییس امور دینی و فرهنگی آستان مقدس حسینی طی سخنانی در این همایش خاطرنشان کرد: شیعه و سنی برای داعش هیچ گونه فرقی ندارد زیرا این جریان تروریستی ملت عراق را هدف قرار داده است.
 
وی حوادث استان الانبار و موصل را دردناک توصیف کرد و بیان داشت: آستان مقدس حسینی توجه ویژه‎ای به آوارگان استان‎های الانبار و موصل دارند.
 
اهل تسنن عاشق اهل بیت (ع) هستند
 
فالح القریشی به نمایندگی از موسسه اهل تسنن الشافعی در این مراسم خاطرنشان کرد: عشق و ارادت به اهل بیت (ع) عقیده همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان است.
 
وی به عملیات آزادسازی غرب استان موصل اشاره کرد و گفت: پیروزی‎های اخیر رزمندگان در مبارزه با داعش را به نیروهای مسلح تبریک می‎گویم.
 
این عالم اهل تسنن تاکید کرد که حضرت آیت الله سیستانی توانست وحدت اسلامی و ملی عراق را حفظ کند.
 
شیخ عدنان العانی یکی دیگر از اعضای موسسه الشافعی سرویس‎های اطلاعاتی برخی از کشورهای معاند عراق را پشت پرده مشکلات امنیتی عراق دانست و گفت: اهل تسنن هیچگاه پیروان مکتب اهل بیت (ع) را به دلیل عقایدشان به قتل نمی رسانند.
 
وی ادامه داد: اگر بسیج مردمی وجود نداشت، عراق به طور کامل نابود می‎شد. بسیج مردمی موجب افزایش اعتماد مردم به نیروهای مسلح شد.
 
https://taghribnews.com/vdcjvte8auqemtz.fsfu.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی