تاریخ انتشار۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۵
کد مطلب : 253219

درآستانه برگزاری سی امین کنفرانس وحدت اسلامی

مقام معظم رهبری : باید دنیاى اسلام همه بدانند که نقش سیاستهاى آمریکا در این میان چیست؛ نقش سرویس‌هاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى در این احیاء جریان فتنه‌ى تکفیرى چیست؛
درآستانه برگزاری سی امین کنفرانس وحدت اسلامی


بسمه تعالی


درآستانه برگزاری سی امین کنفرانس وحدت اسلامی

 
 
      در آستانه فرار رسیدن سالروز میلاد پربرکت پیامبر اکرم(ص) و برگزاری مراسم سراسری هفته وحدت، شخصیت های سیاسی و مذهبی، در سخنرانی ها و مصاحبه های خود، از اهمیت وحدت و اتحاد مسلمانان سخن می گویند و با تشریح سیاست های استعماری در دامن زدن به تفرقه در دنیای اسلام، فضای سیاسی، اجتماعی ورسانه ای را  برای برگزاری هرچه با شکوه تر جشن های میلاد پیامبر(ص) و مراسم ویژه هفته وحدت آماده می کنند.  


    این درحالی است که در صحنه های مقابله با گروهک های تکفیری، چه در عراق و چه در سوریه، موفقیت های بسیار چشمگیری حاصل شده و  با مجاهدت ها و مقاومت های تحسین برانگیز مردم این دوکشور و همپیمانانشان،  یکی از اصلی اهرم های تفرقه، یعنی همان جریان تکفیر، در آستانه اضمحلال و نابودی قرار گرفته است. پدیده ای که متأسفانه به علت تداوم و استمرار سیاست های تفرقه افکنانه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ممکن است به شکل های دیگر و در مناطقی دیگر، به تفرقه افکنی ها و مشکل آفرینی های خود ادامه  دهد.


      
     در این باره  آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم و با اشاره به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و ضرورت وحدت و همبستگی در دنیای اسلام، گفته است:

            «امروز آمریکا، انگلیس و صهیونیسم جهانی در جهان اسلام آتش افروزی کرده و از جنگ و کشتار و خونریزی در عراق و سوریه و یمن و بحرین حمایت می کنند و افزون برآن، کشورهای عربی و مسلمان را به مقابله با جمهوری اسلامی ایران تشویق و ترغیب می کنند».


        و این اشاراتی است  به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری، که در مجموعه سخنان خود، طی دفعات متعدد به تشریح تحرکات خشونت بار وضد انسانی گروهک های تکفیری پرداخته و ریشه ها پیدایش جریان تکفیر را برای اندیشمندان، متفکران و آحاد جامعه اسلامی تشریح کرده اند.

            با توجه  به این که سی امین کنفرانس اسلامی نیز با موضوع ضرورت مقابله با جریان های تکفیری برگزاری می شود در ذیل به چند گزیده از سخنان روشنگرانه مقام معظم رهبری در خصوص جریان های تفرقه افکن و تکفیری اشاره می کنیم :



مقام معظم رهبری : امروز یک عده‌اى در بخشهاى مختلف دنیاى اسلام به‌نام گروه‌هاى تکفیرى و وهابى و سَلَفى، علیه ایران، علیه شیعه، علیه تشیع، دارند تلاش میکنند، کارهاى بدى میکنند، کارهاى زشتى میکنند؛ اما اینها دشمن هاى اصلى نیستند؛ این را همه بدانند. دشمنى میکنند، حماقت میکنند اما دشمن اصلى، آن کسى است که اینها را تحریک میکند، آن کسى است که پول در اختیارشان میگذارد، آن کسى است که وقتى انگیزه‌ى آنها اندکى ضعیف شد، با وسایل گوناگون آنها را انگیزه‌دار میکند؛ دشمن اصلى، آن کسى است که تخم شکاف و اختلاف را بین آن گروه نادان و جاهل، و ملت مظلوم ایران مى‌افشاند؛
                                                                                                   ( 14 خرداد 93)
 


مقام معظم رهبری : جریان تکفیر و حکومتهایى که پشتیبان و حامى آن هستند، کاملاً در جهت نیّات استکبار و صهیونیسم دارند حرکت میکنند؛ کار آنها در جهت هدفهاى آمریکا و دولتهاى استعمارى اروپا و رژیم اشغالگر صهیونیستى است؛ شواهدى این معنا را قطعى میکند. جریان تکفیر ظاهر اسلامى دارد امّا عملاً در خدمت جریانهاى استعمارى و استکبارى و سیاسى بزرگى است که علیه دنیاى اسلام دارند کار میکنند؛ شواهد روشنى وجود دارد، از این شواهد نمیشود گذشت. (4 آذر 93)
 


مقام معظم رهبری : باید دنیاى اسلام همه بدانند که نقش سیاستهاى آمریکا در این میان چیست؛ نقش سرویس‌هاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى در این احیاء جریان فتنه‌ى تکفیرى چیست؛ این را باید همه بدانند. همه باید بدانند که اینها دارند براى آنها کار میکنند؛ نقشه از آنها است، پشتیبانى از آنها است، ارائه‌ى طریق از آنها است، پول هم از دست‌نشاندگان آنها [یعنى] حکومتهاى منطقه است که پولش را میدهند، این بیچاره‌ها را بدبخت میکنند و دنیاى اسلام را دچار این مشکل میکنند.  (4 آذر 93)
 



 
https://taghribnews.com/vdcjvte8huqei8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی