تاریخ انتشار۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 253011
ظریف در همایش تجاری ایران و ژاپن:

ایران بازاری امن برای سرمایه گذاران خارجی است

وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین همایش تجاری ایران و ژاپن در توکیو با اشاره به روابط خوب و دیرینه تهران و توکیو، مؤسسات تجاری را موتور روابط اقتصادی دو کشور عنوان کرد.
ایران بازاری امن برای سرمایه گذاران خارجی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمدجواد ظریف" در این گردهمایی بزرگ اقتصادی که به همت سازمان تجارت، اقتصاد و صنعت ژاپن (متی) و جترو (سازمان تجارت خارجی ژاپن) صبح امروز آغاز شد، گفت: به اعتقاد من ایران و ژاپن مشترکات فراوانی دارند که می تواند به توسعه روابط و مناسبات دوجانبه منجر شود.

ظریف همچنین ایران را یکی از امن ترین کشورهای منطقه دانست و گفت ، این فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی است که بتوانند از بازار پرسود آن بهره مند شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: شرایط موجود، این فرصت خوب را برای تجار و صاحبان صنایع ژاپن فراهم کرده که می توانند از آن بهره مند شوند.

در این نشست که در هتل اوکورای شهر توکیو برگزار شد، ظریف با تأثیرگذار خواندن برگزاری چنین نشست هایی برای دو طرف، به سوابق تجارت دو کشور اشاره کرد که به قرن ها قبل باز می گردد و اینکه داشتن اشتراکات بی شمار همکاری باعث افزایش و تداوم مناسبات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور افغانستان را به عنوان یکی از محورهای همکاری دو کشور نام برد که می تواند در بخش های گوناگون گسترش یابد.

ظریف با تشریح دلایل امنیت بالای ایران برای سرمایه گذاری و تجارت در کشورمان، گفت: ایران امن ترین فرصت سرمایه گذاری برای تجارت ژاپن است و تهران این فرصت ها را برای علاقه مندان فراهم می سازد.

وی همچنین به پیشرفت های ایران در زمینه‌های علمی و فناوری از جمله نانو تکنولوژی پرداخت و گفت: بسیاری از دستاوردهای قابل توجه ایران در دوران تحریم ها به دست آمده است.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد که روند پیشرفت در کشورمان در سال‌های پس از تحریم ها به سبب توافق هسته ای که میان کشورهای 1+5 با ایران صورت گرفته، تسریع شده است.

وی ادامه داد: ایران علاقه مند به تجارت و همکاری اقتصادی با دنیاست و البته در این بین، توجه به منافع کشور و تأمین آن نیز برای ما اهمیت به سزایی دارد و در این راستا اتکای ویژه ای به مردم و توانایی های آنان داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین به تروریسم و روند رو به رشد آن در منطقه اشاره و تأکید کرد: در چنین شرایطی مردم ایران آرامش را تجربه می کنند؛ ما کشوری هستیم که با وجود تضارب آرا در آن، مردم اختلافات خود را پای صندوق‌های رأی حل می کنند و همه اینها ویژگی هایی است که ما در اختیار علاقه مندان به سرمایه گذاری و همکاریهای اقتصادی با ایران قرار می دهیم.

وی افزود: ایران، کریدوری برای اتصال جنوب به شمال از بندرعباس تا کشورهای خلیج فارس و از بندر چابهار به آسیای مرکزی و از آنجا به آذربایجان و قفقاز است و این موضوع سبب می شود تا ایران به شکل مقتدرانه با اقتصاد جهانی وارد تعامل شود.

ظریف با بیان اینکه شرکت‌های خصوصی ایران آمادگی و توانایی آن را دارند که وارد تعامل با ژاپن و دیگر کشورها شوند، از بخش خصوصی ژاپن نیز خواست با شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی در ایران، آماده ورود به بازار کشورمان باشند.
 
https://taghribnews.com/vdcjvte8vuqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی