تاریخ انتشار۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 233310

سازمان عفو بین الملل تمدید حبس شیخ سلمان را محکوم کرد

سازمان عفو بین الملل تصمیم بحرین در تایید حکم شیخ علی سلمان، رهبر مخالفان و همچنین افزایش حکم حبس وی از 4 به 9 سال را محکوم کرد.
سازمان عفو بین الملل تمدید حبس شیخ سلمان را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است، اعلام کرد تصمیم روز یکشنبه مقامات بحرینی "حمله‌ای شوکه کننده به حق آزادی بیان" است.
 
"جیمز لینچ" از مقامات این سازمان اعلام کرد: حکم شیخ علی سلمان آشکارا با انگیزه‌های سیاسی تایید شده و پیامی به دیگران است که حتی طرح خواسته‌های مشروع و صلح آمیز نیز بدون تنبیه باقی نخواهند ماند.
 
لینچ گفت: شیخ سلمان زندانی عقیدتی است و از ابتدا هرگز نباید مورد محاکمه قرار می‌گرفت. وی باید فورا و بدون پیش شرط آزاد شود.
 
این روحانی شیعی که دبیر کل حزب الوفاق، مهمترین گروه مخالف رژیم آل خلیفه است، در شانزدهم ژوئن 2015 (26 خرداد 1394) به 4 سال حبس محکوم شد؛ سازمان عفو بین الملل این محاکمه را "غیرعادلانه" توصیف کرده است.
 
بررسی درخواست وی برای تجدید نظر در این حکم  8 ماه به طول انجامید و سرانجام رد شد و حکم حبس وی از 4 به 9 سال افزایش یافت.
 
رژیم آل خلیفه در سال‌های اخیر به شدت آزادی بیان را سرکوب کرده و مخالفان و فعالان سیاسی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
 
این در حالی است که رژیم بحرین با هم دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی، به سرکوب جنبش مردم پرداخته است و با پرونده سازی و طرح اتهامات واهی، فعالان مدنی و سیاسی را به زندان‌های طولانی ‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.
 
جمعیت الوفاق نوامبر گذشته اعلام کرد، رژیم آل خلیفه در سال‌های اخیر دست کم حق تابعیت 187 شهروند بحرین را فقط به دلایل سیاسی لغو کرده است.
 
این در حالی است که در سیاست سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه معترضان، ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcjvte8yuqettz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی