تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 260112

هشدار سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در سوریه

مقام ارشد سازمان ملل در دمشق درباره احتمال "فاجعه انسانی" در چهار منطقه تحت محاصره در سوریه از جمله شهرهای "فوعه" و "کفریا" هشدار داد.
هشدار سازمان ملل درباره بروز فاجعه انسانی در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "علی الزعتری" هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در سوریه دوشنبه شب در بیانیه ای درباره وضعیت وخیم در شهرهای فوعه و کفریا، مضایا و الزبدانی (در استان ریف دمشق) هشدار داد.
 
شهرهای فوعه و کفریا ماه ها است که در محاصره گروه های تروریستی و معارض قرار دارد و بارها هدف حمله این گروه ها قرار گرفته است.
 
بیانیه مذکور تصریح کرد: شصت هزار انسان بی‌گناه گرفتار چرخه خشونت و محرومیت شده اند و با سوء تغذیه و نبود مراقبت های پزشکی مناسب دست به گریبان هستند.
 
این بیانیه افزود: اوضاع در این مناطق به سوی فاجعه انسانی پیش می رود و اصل دسترسی آزادانه به افراد نیازمند باید هم اکنون و بدون نیاز به تکرار این درخواست، اجرا شود.
 
به گفته زعتری، اوضاع به دلیل مقابله به مثل طرف های درگیر در این مناطق به گونه ای است که امکان هیچ گونه کمک رسانی یا دسترسی به آن ها وجود ندارد.
 
بر اساس بیانیه سازمان ملل، آخرین دسترسی بشردوستانه این نهاد به چهار شهر مذکور در ماه نوامبر (آبان/آذر) حاصل شد.
 
سازمان ملل اعلام کرده است که 4 میلیون و 720 هزار سوری در مناطقی ساکنند که دسترسی به آن ها دشوار است. از این تعداد 600 هزار نفر تحت محاصره هستند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjvye88uqemvz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی