تاریخ انتشار۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 260310
دی‌میستورا:

تمرکز نشست ژنو بر انتخابات و قانون اساسی سوریه است

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در سخنانی اظهار داشت: مذاکرات ژنو که ۲۳ فوریه به صورت رسمی آغاز می‌شود با محوریت قانون اساسی جدید سوریه و برگزاری انتخابات خواهد بود.
تمرکز نشست ژنو بر انتخابات و قانون اساسی سوریه است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "استفان دی‌میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در دیدار با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت: هیأت‌های شرکت کننده در ژنو از ۲۰ فوریه برای برگزاری دیدارهای دوجانبه با هیأت سازمان ملل پیش از آغاز رسمی مذاکرات در ژنو حضور خواهند یافت؛ وی همچنین بر ضرورت تقویت تلاش‌ها برای حمایت از روند سیاسی تأکید کرد.

دی میستورا نسبت به موفقیت مذاکرات سوریه در آستانه که دور دوم آن امروز پنجشنبه برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد و ضمن تأکید مجدد بر حمایت سازمان ملل از تلاش‌های روسیه، ترکیه و ایران در راستای حل و فصل بحران سوریه گفت: من مطمئنم طرح مربوط به مذاکرات آستانه که مورد حمایت ما است به برقراری آتش بس طولانی مدت کمک خواهد کرد.

وی افزود: هیأت سازمان ملل در آستانه به شکل نتیجه بخشی تلاش می‌کند و افراد هیأت ملزم به ایجاد ساز و کار برای متوقف کردن آتش بس هستند.

دی‌میستورا تصریح کرد: قطعنامه بین‌المللی شماره ۲۲۵۴ تنها سندی است که رویکردهای حل بحران سوریه را مشخص می‌کند و ما امیدواریم مذاکرات اساسی در خصوص سه مسأله انجام شود و آن تشکیل دولت انتقالی، پیش‌نویس قانون اساسی و برگزاری انتخابات تحت نظارت سازمان ملل است.

از سوی دیگر، لاوروف تأکید کرد: تنظیم پیش‌نویس روسیه برای قانون اساسی جدید سوریه با هدف تشویق به روند مذاکره در مورد پیش‌نویس‌های مختلف قانون اساسی  انجام شد.

وی گفت: ما معتقدیم که پیشنهادات روسیه احتمالا انگیزه‌ای برای آغاز مذاکرات واقعی میان سوری‌ها از جمله نمایندگان دولت کنونی و مخالفان است و ما امیدواریم که تماس‌ها با مشارکت طرف روسی پیش از از سرگیری مذاکرات مفید باشد.

وزیر خارجه روسیه عنوان داشت، مسکو بر مشارکت نمایندگانی از مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو اصرار دارد؛ وی مجددا بر پایبندی مسکو به ادامه تلاش‌ها برای گسترش آتش بس در تمامی خاک سوریه تأکید کرد.

لاوروف و دی‌میستورا در این دیدار بر حمایت مشترک خود از روند مسالمت آمیز آستانه به عنوان عاملی موثر در تسریع روند سیاسی سوریه در ژنو تاکید کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcjvye8yuqemtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی