تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۵
کد مطلب : 53714

تلاش بانک مرکزی مالزی برای توسعه صنعت مالی اسلامی

مالزی در تلاش است با گسترش فعالیت های بانکداری و صنعت مالی اسلامی به مرکز اصلی این فعالیت ها در منطقه تبدیل شود.
تلاش بانک مرکزی مالزی برای توسعه صنعت مالی اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بانک مرکزی مالزی تلاش می کند با راه اندازی شعبه ها و دفاتر بانک های بین المللی ،فعالیت های بانکداری و صنعت مالی اسلامی در این کشور را گسترش دهد تا کوالالامپور پایتخت این کشور به مرکز اصلی فعالیت های صنعت مالی اسلامی منطقه شرق و جنوب شرق آسیا تبدیل شود.

بانک مرکزی مالزی با صدور بیانیه ایی اعلام کرد، مجوز فعالیت به بانک ایلاف بحرین  را برای گسترش فعالیت های مالی اسلامی در این کشور با سرمایه ایی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار اعطا کرده است.

این بیانیه ضمن تأکید بر توسعه همکاری بین کشور های اسلامی برای ترویج صنعت مالی اسلامی با چشم اندازی جهانی و اهداف بلند مدت اعلام کرد: کارشناسان بانکداری و صنعت مالی اسلامی مالزی آماده هرگونه همکاری با بخش های مختلف فعال در این زمینه برای گسترش نظام مالی اسلامی هستند.

بانک مرکزی مالزی در این بیانیه افزود: این یک واقعیت عینی است که صنعت مالی اسلامی در سه دهه اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و اکنون صنعت مالی اسلامی جزء لاینفک نظام مالی جهانی به شمار می رود که در آن هم مسلمان و هم غیر مسلمان در هر نقطه ایی از جهان مشارکت دارند.

این بیانیه می گوید: مالزی نقش محوری در صنعت مالی اسلامی و بویژه در توسعه خدمات مالی اسلامی در منطقه جنوب شرق آسیا ایفا می کند و این کشور اقدام به انتشار انواع مختلف صکوک اسلامی بر اساس عقود مختلف از جمله اجاره، مشارکت و مضاربه می کند.
https://taghribnews.com/vdcjxaei.uqetvzsffu.html
مرجع : المحیط
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی