تاریخ انتشار۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 145246
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با تقریب تأکید کرد:

همگرایی اقتصادی در جهان اسلام نیازمند همگرایی سیاسی است

دکتر عزیزی گفت: ما اول باید به همگرایی سیاسی در جهان اسلام دست پیدا کنیم تا به دنبال آن همگرایی اقتصادی هم به وجود بیاید.
همگرایی اقتصادی در جهان اسلام نیازمند همگرایی سیاسی است
"عبدالرضا عزیزی" رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیرامون همگرایی در جهان اسلام به ویژه در زمینه اقتصاد گفت: ما اول باید به همگرایی سیاسی در جهان اسلام دست پیدا کنیم تا به دنبال آن همگرایی اقتصادی هم به وجود بیاید.

وی افزود: اکنون متأسفانه همگرایی در میان کشور های اسلامی یا خیلی کم است یا اصلا وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: بنابراین اول باید همگرایی سیاسی داشته باشیم تا به دنبال آن سایر همگرایی ها به ویژه همگرایی اقتصادی به وجود آید.

دکتر عزیزی پیرامون دلیل عدم وجود همگرایی بین کشور های اسلامی گفت: متأسفانه تعاملات در جهان اسلام کم است. اگر ما تعامل داشته باشیم، قطعا به دنبال آن وحدت به وجود می آید. کشور های اسلامی نقاط مشترک بسیار زیادی دارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ما باید روی این نکات مشترک تأکید کنیم، افزود: متأسفانه به جای اینکه روی نقاط مشترکی که ما را به هم نزدیک می کند، تأکید کنیم، روی مسائل تفرقه آمیز تأکید داریم.

وی پیرامون صنعت حلال و نقش آن در زمینه همگرایی در جهان اسلام گفت: متأسفانه الان در زمینه صنعت حلال کشور های اروپایی از کشور های اسلامی جلوتر هستند. الان بازار صنعت حلال در جهان بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار می باشد ولی سهم کشور های اسلامی از این بازار خیلی اندک است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: کشور هایی که بحث حلال و حرام در آنجا مطرح نیست در زمینه تولیدات حلال از کشور های اسلامی جلو زده اند و این نشان دهنده ضعف همگرایی و ضعف مدیریتی در جهان اسلام است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران با رویکرد جدیدش این همگرایی در کشور های اسلامی را تقویت کند و کشور های اسلامی را دور هم جمع کند تا این کشور ها در راستای منافع امت اسلامی حرکت کنند.
https://taghribnews.com/vdcjxievmuqex8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی