تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 286240

تظاهرات در «صعده» یمن/ ظلم یزیدِ زمان در ائتلاف عربستان و آمریکا متبلور شده است

مردم صعده یمن امروز به خیابانها آمدند و تأکید کردند که عربستان امروز مانند یزید خون مردم بی گناه یمن را می ریزد، ولی ملت یمن تا پیروزی ایستادگی خواهند کرد.
تظاهرات در «صعده» یمن/ ظلم یزیدِ زمان در ائتلاف عربستان و آمریکا متبلور شده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مردم یمن امروز شنبه به مناسبت تاسوعای حسینی راهپیمایی گسترده ای در شهر «صعده» برگزار کردند؛ این راهپیمایی با وجود پرواز جنگنده های سعودی با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و شرکت کنندگان شعارهای آزادیخواهانه ای سر دادند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی بر مظلومیت امام حسین (ع) صحه گذاشتند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی مانند «عهد ما عاشوراست، و در مسیر شهدا حرکت میکنیم»، «آنچه سبب کشتار نیکوکاران شده، انحراف در مسیر است»، «عاشورا روز آزادگان و انقلابی علیه استکبار است» و «یک روز هم خوار نمیشویم» را سر دادند.

«محمد جابر عوض» رئیس شورای محلی استانداری صعده تأکید کرد که یزید زمان مجددا خون مردم یمن را مانند خون امام حسین می ریزد ولی «انقلاب ما تا پیروزی ادامه خواهد داشت و گزینه ای جز پیروزی نداریم».

«محمد أحمد مفلح» شاعر یمنی با قرائت شعری، میان ظلم یزید و ظلم ملک سلمان پادشاه عربستان مقارنه ای برقرار کرد و ایستادگی ملت یمن در برابر یزید دوران را ستود.

«عدنان قفله» از اساتید برجسته یمنی، با اشاره به مسیر امام حسین (ع) و شجاعت وی از ملت یمن خواست که برای مقابله با متجاوزین از این حادثه الهام بگیرند.

در این تظاهرات بیانیه ای نیز قرائت و در آن تأکید شد که محرم همه ساله یادآور شهادت امام حسین (ع) است و در آن بر حقانیت امام تأکید شد.

در این بیانیه آمده است: ملت ما با فاجعه عاشورا دست و پنجه نرم می کند و ظلم یزید در ائتلاف متجاوز عربستان و آمریکا متبلور شده است؛ خونهایی که در یمن ریخته شده، همان خونهایی است که در کربلا ریخته شده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه امام حسین (ع) رهبر امت است، تأکید شد که جانفشانی ملت یمن در مقابله با اعراب در امتداد جانفشانیهای امام حسین (ع) در کربلاست.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjxme8yuqeo8z.fsfu.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی