تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : 166748
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان:

ایران برای همکاری و گفتگو با عربستان سعودی اعلام آمادگی کرده است

خانم مرضیه افخم تأکید کرد: مذاکره و گفتگو و افزایش همکاری بین کشورها، به عنوان یک راهکار برای حل معضلات و تأمین امنیت و ثبات منطقه ای، اثبات شده است.
ایران برای همکاری و گفتگو با عربستان سعودی اعلام آمادگی کرده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) خانم مرضیه افخم سخنگوی وزرات خارجه کشورمان امروز چهارشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار تقریب در مورد اینکه آیا ایران تصمیم ندارد برای حل مشکلات منطقه ای اقدامی برای بهبود روابط با عرستان سعودی انجام دهد؟ تصریح کرد: هرگونه همکاری و گفتگو برای حل مشکلات منطقه همواره به عنوان راهکاری مهم و مؤثر یاد شده است و  جایگاه جمهوری اسلامی ایران در برابر تحولات منطقه و در ارتباط با کشورهای دیگر و از جمله عربستان به طور خاص مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: طبعا فراهم شدن هرگونه زمینه برای همکاریهای بیشتر و نزدیکتر می تواند به حل و فصل معضلات و مشکلات منطقه ای کمک کند؛ در مورد عربستان هم جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر کشورهای منطقه در گذشته و حال، برای همکاری و گفتگو با این کشور  اعلام آمادگی کرده است.

افخم در خصوص برنامه های ایران برای بهبود روابط با عربستان سعودی گفت: قبلا در حوزه اطلاع رسانی اعلام کرده ام که سفر آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در برنامه داشتیم که در آن زمان مشخص زمینه انجام  سفر فراهم نشد و در حال حاضر، آقای صادقی سفیر جدید ما در ریاض مستقر شده  و کار خود را شروع کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه افزود: نقش دو کشور ایران و عربستان در تحولات منطقه در حوزه های مختلف مورد توجه بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان قرار گرفته و امیدوارم که همه کشورهای منطقه از طریق گفتگو به افزایش هم افزایی در منطقه و کمک به حل و فصل مشکلات کمک کنند؛ چرا که مذاکره و گفتگو و افزایش همکاری بین کشورها به عنوان یک راهکار برای حل معضلات و تأمین امنیت و ثبات منطقه ای اثبات شده است و چنانچه همکاریها در این چارچوب  بیشتر بشود امکان حل و فصل مشکلات هم بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که با توجه به در صدر قرار گرفتن اخبار مربوط به عراق و فلسطین و به حاشیه رانده شدن مسائل مسلمانان بحرین آیا وزارت خارجه کشورمان مشکلات مربوط به این مسلمانان را دنبال می کند یا خیر؟ تأکید کرد: هیچ یک از تحولات منطقه از دست ما خارج نمی شوند و ما اخبار کشورهای اسلامی را به طور مستمر پیگیری می کنیم.
https://taghribnews.com/vdcjxmevouqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی