تاریخ انتشار۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 258449
//دو خبر از فلسطین//

شیخ صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و قابل مذاکره نیست/ شهادت یک جوان فلسطینی در جنین

رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 ضمن اشاره به شرایط اسارت و اعمال فشارهای دشمن صهیونیستی بر وی، تاکید کرد که مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و به هیچ وجه مذاکره ای بر سر آن صورت نمی گیرد.
شیخ صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و قابل مذاکره نیست/ شهادت یک جوان فلسطینی در جنین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ رائد صلاح روز شنبه در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین به تشریح شرایط اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت در 5 ماهه نخست اسارت در زندان، اوضاع تقریبا عادی بود اما همینکه زمان آزادی و پایان دوره محکومیتم نزدیک شد، تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی موسوم به "لاهو 433" آغاز شد و پلیس دو اتهام را به من نسبت داد: نخست وابستگی به یک جنبش و سازمان غیر قانونی و دوم تشویق و تحریک فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی و در همین راستا صدها مقاله و فایل ویدیویی ضبط شده در مورد تمامی فعالیت هایم به من ارائه شد.
 
شیخ صلاح تاکید کرد: آن ها ادعا می کردند که اظهارات من تحریک و تشویق به خشونت است اما من در پاسخ به تمامی این تحقیقات و بازجویی ها گفتم که تحقیقات شما باطل و مردود است و بازداشت من صرفا مساله ای دینی، سیاسی و نژاد پرستانه است، زیرا من احساس می کنم که شما نه من را، بلکه قرآن و سنت پیامبر (ص) و اصول و ارزش های اسلامی، عربی و فلسطینی را محاکمه می کنید و این حقیقت بازجویی ها و محاکمه من در زندان های دشمن است.
 
وی افزود که در مورد مسائل زیادی از من تحقیق کردند، از جمله قدس و مسجد الاقصی و تلاش می کردند که به گمان خود با من وارد مذاکره شوند و من تنها به آنان گفتم: مسجد الاقصی فراتر از هر مذاکره ای است و من هرگز حاضر نیستم در مورد هیچ مساله ای متعلق به مسجد الاقصی با شما مذاکره کنم و تاکید می کنم که این مسجد تا روز قیامت متعلق به مسلمانان خواهد بود.
 
شهادت یک جوان فلسطینی در جنین
 
منابع خبری گزارش دادند: در پی یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری، یک جوان 19 ساله فلسطینی به شهادت رسید و چند تن دیگر زخمی شدند.
 
طی درگیری‌های بامداد امروز یکشنبه میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه «جنین» یک جوان 19 ساله فلسطین به نام «محمد محمود أبو خلیفه» به شهادت رسید.
 
همچنین در پی این درگیریها سه جوان فلسطینی مجروح و چند تن دیگر بازداشت شدند.
 
در کرانه باختری هم اکنون حالت اعتصاب عمومی قرار دارد تا مراسم تشییع جوان شهید فلسطینی آغاز شود.
 
https://taghribnews.com/vdcjxoe8huqeixz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی