تاریخ انتشار۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 201243

رئیس مجلس لبنان همگرایی ایران، مصر و عربستان را خواستار شد

نبیه بری بر لزوم همگرایی فوری بین ایران، مصر و عربستان سعودی به منظور حل مشکلات منطقه، تاکید کرد.
رئیس مجلس لبنان همگرایی ایران، مصر و عربستان را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از روزنامه ‌السفیر، رئیس پارلمان لبنان برقراری ارتباط بین دمشق و ریاض را مثبت توصیف کرد و ایجاد همگرایی فوری بین ایران، مصر و عربستان سعودی به منظور حل مشکلات خاورمیانه را خواستار شد.

نبیه بری با اشاره به اخبار ضد و نقیض برخی رسانه‌ها مبنی بر سفر یک مقام امنیتی سوریه به عربستان، برقراری ارتباط بین دمشق و ریاض را مثبت توصیف کرد و افزود: بهتر آن بود که این گونه اخبار در رسانه ها درز پیدا نمی‌کرد.

بری با اشاره به تحرکات دیپلماتیک در منطقه خاورمیانه برای حل بحران‌ها گفت: انتظار داشتیم که لبنان بیش از سایر کشورها پیامدهای توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای غربی را دریافت کند ولی در مشکلات و برخی رفتارها که دیگران را دور می‌سازند، مشغول شدیم.

وی همچنین با اشاره به تداوم خلأ سیاسی در کشورش گفت:‌ فکر می‌کردم که با توجه به تحولات منطقه باید انتخاب رئیس جمهوری امری داخلی باشد ولی چاره جز مساعدت خارجی بویژه از طرف ایران و عربستان نیست.

بری افزود: تاکنون 26 جلسه برای انتخاب رئیس جمهور در پارلمان برگزار شده ولی موفق به انتخاب رئیس جمهور نشده‌ایم. چنین وضعیتی را قبل از سال 2008 نیز شاهد بودیم که این مشکل پس از برگزاری 20 جلسه در نشست دوحه حل شد.

وی در ادامه به برگزاری گفت‌وگوهای دوره‌ای بین حزب الله و جریان المستقبل اشاره کرد و امنیت جاری در کشورش را مدیون همین گفت‌وگو خواند.

وی در پایان بر لزوم همگرایی فوری بین ایران، مصر و عربستان سعودی بویژه بعد از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcjxve8tuqey8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی