تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 274441
​رهبر سابق انجمن اسلامی پاکستان:

آمریکا و هم پیمانانش از وضعیت بحرانی منطقه سود می برند

رهبر سابق انجمن اسلامی پاکستان تأکید کرد: اوضاع حال حاضر قطر به شدت نگران کننده است و آمریکا و هم پیمانانش از وضعیت بحرانی منطقه سود می برند.
آمریکا و هم پیمانانش از وضعیت بحرانی منطقه سود می برند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمد حسین محنتی" رهبر سابق انجمن اسلامی پاکستان و عضو مجلس استان سند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در کراچی گفت: اوضاع حال حاضر قطر به شدت نگران کننده است و آمریکا و هم پیمانانش از این وضعیت بحرانی که در خاور میانه بوجود آمده است، سود می برند.
 
وی افزود: در خصوص این مسئله، انجمن اسلامی از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است تا اجازه ندهد قطر دچار انزوا شود و با گفتگو مسائل این کشور حل و فصل شود.
 
محنتی در پاسخ به این سؤال که "مسئول شرایط ایجاد شده کنونی در قطر کیست" گفت: مسئول اصلی شرایط به وجود آمده امروز در قطر، آمریکا و عربستان سعودی هستند. در کنفرانس ریاض که مدعی وحدت کشورهای اسلامی بود، این شرایط کاملا مهیا شده بود؛ ریاست این کنفرانس را رئیس جمهور آمریکا بر عهده داشت که در کشورش مسلمانان دشواری های بسیاری متحمل می شوند. در نتیجه حضور رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس باعث ترغیب عربستان سعودی برای پیشبرد اهداف تجاوزگرایانه خود شد.
 
رهبر سابق انجمن اسلامی پاکستان گفت: ما با طرز فکر آل سعود هم مشکل داریم؛ او باید دست از تحمیل افکار و خواسته هایش به سایر کشورها بردارد، چرا که سعی دارد برای دست یافتن به این هدف و تأمین منافع خود در میان کشورهای اسلامی فساد و تفرقه به وجود آورد تا پادشاهی آل سعود پا برجا بماند.
 
وی درباره موضع پاکستان در خصوص مسائل قطر خاطرنشان کرد: "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان بر حل مسائل قطر از طریق مذاکره تأکید کرده است؛ قطر کشور دوست و مسلمان است و ما نباید یک طرفه قضاوت و تصمیم گیری کنیم.
 
عضو مجلس استان سند پاکستان همچنین افزود: قطر مسئله خود را باید هر چه سریع تر با همفکری حل کند زیرا در غیر این صورت خاورمیانه که پیش از این در زیر آتش و گلوله می سوخت، شعله های آن مشتعل تر از قبل خواهد شد.
 
وی در خصوص وضعیت موجود در خاورمیانه اظهار داشت: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در خفا و جلوتر از همه در تفرقه افکنی میان کشورهای مسلمان نقش دارند.
 
محنتی افزود: عربستان سعودی از حمایت آمریکا و سایر ممالک اسلامی سود می برد به همین دلیل بیش از همه موضع تهاجمی دارد. این در حالی است که اندونزی، پاکستان و ایران موضع آل سعود را نمی پذیرند و این مسأله برای حکومت آل سعود نگران کننده خواهد بود.
 
وی درباره تحمیل دو سال جنگ بر یمن از سوی عربستان گفت: یمن مشکلات فراوانی دارد و بازماندگان جنگ با کمبود غذا و امکانات پزشکی مواجه هستند. یک کشور اسلامی چگونه می تواند برای منافع خود به سایر کشورهای اسلامی حمله کند؟ اسلام چنین آموزشی نمی دهد و مطمئناً این توطئه صهیونیسم است که امنیت را در خاورمیانه از بین برده است.
 
رهبر سابق انجمن اسلامی پاکستان درباره ظهور داعش در سوریه و موصل و شکست عبرت آموز آن گفت: آمریکا و عربستان برای منافع خود از تروریسم حمایت کردند، با نام اسلام گروه تروریستی تشکیل دادند و با دادن سلاح های جدید و اعطای کمک های مالی، از آن حمایت کردند؛ اما با در خطر افتادن منافعشان، تلاش کردند آن را از بین ببرند. این یک نمایش و بازی است و حتی می توان گفت توطئه آشکاری علیه امت اسلامی است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjxxe8vuqeaxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی