تاریخ انتشار۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۲
کد مطلب : 164344
//خبرهايي از نمايشگاه بين المللي قرآن كريم//

نمایشگاه بیست و دوم پایان یافت

تنا
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با برگزاری آیین اختتامیه و با اعلام رسمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران به کار خود پایان داد.
نمایشگاه بیست و دوم پایان یافت
مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن عصر روز گذشته در سالن خلیج فارس مجموعه باغ موزه دفاع مقدس و با حضور احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام حشمتی، رئیس نمایشگاه قرآن برگزار شد.

در بخشي از این مراسم بیانیه یازدهمین جشنواره «بانوی ایرانی؛ هنر قرآنی» توسط عیسی علیزاده، دبیر این همایش قرائت شد. در بخش هایی از این بیانیه آمده است؛

قرآن یگانه معجزه جاوید پیامبر خاتم و تعالی بخش ابعاد مختلف روحی-روانی انسان ها است، بی تردید توجه به این ودیعه آسمانی در طول زمان ها زمینه ساز بروز و نمود توانمندی ها و خلاقیت های شگرفی در عرصه های مختلف برای انسان ها شده است.

جشنواره بانوی ایرانی-هنر قرآنی با الهام از تعالیم وحی و تلفیق آن با ذوق و توانمندی بانوی هنرمند ایرانی همه ساله زمینه ساز بروز و خلق آثار هنری قابل توجهی در رشته های مختلف و با بهره گیری از مضامین قرآنی شده است.

در این مراسم از ۱۴ نفر از برگزیدگان یازدهمین همایش «بانوی ایرانی؛ هنر قرآنی» نيز تجلیل شد.

مسجدجامعی:
بخش «قرآن پناه فلسطین» در نمایشگاه بین المللی قرآن احیا شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین اظهار کرد: در دوره های اولیه نمایشگاه بین المللی قرآن بخشی با عنوان «قرآن پناه قرآن» وجود داشت که لازم است این بخش در سال های آینده احیا شود.

احمد مسجد جامعی، در مراسم اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن و اختتامیه یازدهمین دوره بانوی ایرانی، هنر قرآنی گفت: تهران به دلایل تاریخی هم خانواده قرآن است و شاید تنها شهری باشد که هنگامی که در روستای تهران قدیم حصار کشیده شد، به تعداد سوره های قرآن برج و بارو برای آن ساخته شد و بر روی هر یک قرآنی قرار دادند.

وی با درخواست از مسئولان برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن براي احیای بخش «قرآن پناه فلسطین» در نمایشگاه گفت: نگرش ما به مسئله قدس آیینی است؛ در سال های پیش از هجرت نیز در آیات مکی شأن و جایگاه این مکان در قرآن ذکر شده است و امروزه شاهد ظلم مضاعفی به این سرزمین و مردم آن می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سبوعیت رژیم صهیونیستی چیزی نیست که از چشم ها مخفی باشد، گفت: آنچه می تواند این سبوعیت را به پایان برساند، حضور قدرتمند مردم فلسطین است که با انقلاب سنگ آغاز شده است.

مسجدجامعی اظهار کرد: نمایشگاه قرآن از جمله مواردی است که امکان هماهنگی و همفکری برای دفاع از مردم فلسطین را فراهم می کند؛ بنابراین می توان در سال های آینده بخش «قرآن پناه فلسطین» را در نمایشگاه به عنوان یک نگرش قرآنی، انسانی، ملی و جهانی احیا کرد.

حجت الاسلام حشمتی:
ایجاد مکانی ویژه برای برپایی نمایشگاه قرآن مطالبه ای که باید تحقق یابد

رئیس نمایشگاه قرآن در مراسم اختتامیه این نمایشگاه گفت: موضوعی که امروز به یک مطالبه همگانی تبدیل شده است و از غرفه داران تا بازدیدکنندگان آن را مطالبه می کنند، بحث ایجاد مکانی ویژه برای برپایی نمایشگاه قرآن است.

حجت الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن گفت: حدود ۴۰ روز قبل برای برگزاری نمایشگاه قرآن وارد باغ موزه دفاع مقدس شدیم و امروز شاهد مراسم اختتامیه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در کنار شهدای گمنام و با یاد شهدای دفاع مقدس از نمایشگاه قرآن بهره مند شدند، افزود: افتخار ما این است که توانستیم به یمن برگزاری نمایشگاه قرآن خدمت کوچکی به مردم مسلمانمان داشته باشیم.

رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ادامه با اشاره به فجایع صورت گرفته در غزه توسط غاصبان صهیونیست، تصریح کرد: از همین جا و از محل برگزاری این مراسم با مردم مظلوم غزه ابراز همدردی کرده و جنایات صورت گرفته توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با طرح یک مطالبه، خاطرنشان کرد: موضوعی که امروز به یک مطالبه همگانی تبدیل شده است و از غرفه داران گرفته تا بازدیدکنندگان آن را مطالبه می کنند بحث ایجاد مکانی ویژه برای برپایی نمایشگاه قرآن است.

وی در پایان بار دیگر با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: امیدواریم همه مسلمانان دنیا به حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و غزه به پا خیزند.
https://taghribnews.com/vdcjxxevxuqemtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی