تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : 184144
مولوی اسحاق مدنی در گفتگو با تقريب:

جنایات تكفیریها به دلیل برداشت نادرست از دین است/مجمع تقریب جلوی انحرافات در جهان اسلام را می گیرد

تنا – اختصاصی
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با رد هرگونه ارتباط اقدامات داعش با دین مبین اسلام، تاكید كرد: جنایات تكفیریها به دلیل برداشت نادرست از دین است.
جنایات تكفیریها به دلیل برداشت نادرست از دین است/مجمع تقریب جلوی انحرافات در جهان اسلام را می گیرد
مولوی اسحاق مدنی درگفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) با اشاره به اقدام اخیر داعش در تخریب آثار باستانی عراق درموزه موصل، گفت: این اقدام را همه جهانیان رد و همه رهبران جهان اعم از مذهبی، سیاسی و مسلمان و غیرمسلمان آن را محكوم كرده اند.

وی با بیان این كه راهكار مقابله با داعش ساده نیست و نیاز به اقدامات اساسی دارد، خاطرنشان كرد: آنها برداشتهایی از مسائل دارند و آنها را برای خود ملاك قرار می دهند؛ یعنی یك برداشتی را از آیه و حدیثی دارند كه سرشار از اشتباه و تناقض است و بر آن تاكید دارند و براساس آن اقدامات خود انجام می دهند لذا مقابله با دیدگاههایی كه برای آنها نهادینه شده بسیار سخت است.

این عالم اهل سنت كشورمان در ادامه بیان داشت: در واقع اقداماتی كه آنها انجام می دهند ناشی از برداشتهای غلط از دین است و این همان چیزی است كه متاسفانه از صدر اسلام از زمان رسول اكرم(ص) تاكنون وجود داشته است و تكفیریها هرآن كس كه خلاف آن برداشتها را انجام دهد مورد هجمه قرار می دهند و دیگران را منحرف و خارج از اسلام توصیف می كنند.

وی همچنین با اشاره به اقدام زنده سوزی داعش، اظهار داشت: این مسئله به هیچ وجه در احكام اسلامی وجود ندارد و از سوی دیگر حدیثی داریم كه فقط خداوند انسانها را با آتش مجازات می كند و هیچ انسانی حق چنین كاری را ندارد تا فرد دیگری را به این روش مجازات كند یعنی سزای یك مجرم با آتش فقط توسط "رب النار" وپروردگار آتش است.

عضو شورای عالی مجمع تقریب،‌یكی از وظایف اصلی این مجمع را مقابله با انحرافات در جهان اسلام برشمرد و گفت: مجمع جهانی تقریب یك جزء كوچك از امت اسلامی است؛ كاری كه این مجمع می تواند بكند این است كه بقیه امت اسلامی كه تا به حال درست به اسلام عمل كرده و دارای اجتهادات درست است، از درافتادن در دام انحراف برحذر دارد.

وی افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نباید بگذارد اختلافات، موجب درگیری بین مسلمانان و تفرقه شود و باید از بحث و مناظره و گفتگو بین علما استفاده كند و آن را در جهان اسلام جا بیاندازد.

مولوی اسحاق مدنی در ادامه گفت: اختلافات عموما در تاریخ اسلامی وجود داشته و استعمارگران آن را برای اختلاف انگیزی بین مسلمانان علم كرده اند؛ ما باید این مسائل را برای امت اسلامی روشن كنیم و این بحث را كه اختلافات جایی برای درگیری و كشتار و دشمنی نیست تبیین كنیم و در جایگاههایی مثل حوزه و مجالس علمی مطرح شود.
https://taghribnews.com/vdcjxxevxuqeovz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی