تاریخ انتشار۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۴
کد مطلب : 212007
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل:

مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نیازمند همکاری جهانی است

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت: حوادث تروریستی اخیر یکبار دیگر ثابت می کند که تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز تهدیدی جهانی بشمار می رود و مبارزه با آن نیز نیازمند همکاری جهانی است.
مبارزه با تروریسم و افراط گرایی نیازمند همکاری جهانی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «غلامحسین دهقانی» سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در نشست روز دوشنبه مجمع عمومی این سازمان به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد با بیان این که قطعنامه های حقوق بشری درکمیته حقوق بشر این سازمان به ابزاری سیاسی با مقاصد مشخص بدل شده ،به نمایندگی از این جنبش این گونه رویکردها را محکوم کرد و خواستار بحث و تبادل نظر بیشتر در این زمینه شد.
 
وی حملات تروریستی اخیر داعش در بیروت، بغداد و پاریس را به شدت محکوم کرد و با عرض تسلیت به مردم و دولت لبنان، عراق و فرانسه با خانواده های قربانیان این حوادث ابراز همدردی کرد.
 
معاون نمایندگی دائم کشورمان همچنین استمرار و تکثیر گزینشی قطعنامه های کشوری در شورای حقوق بشر و بهره برداری ابزاری از این قطعنامه ها با مقاصد سیاسی را به شدت نگران کننده خواند و گفت، جنبش عدم تعهد معتقد است سوء استفاده از حقوق بشر برای مقاصد سیاسی موجب تضعیف اصول جهانشمول حقوق بشر خواهد شد.
 
وی افزود: این جنبش خواستار عدم برخورد گزینشی با موضوعات حقوق بشر و تلاش جهانی برای جلوگیری از این گونه برخوردها است.
 
دهقانی اضافه کرد: جنبش عدم تعهد از همه کشورهای عضو می خواهد تا به منظور پیشگیری از سوء استفاده سیاسی و گزینشی از حقوق بشر که موجب بی اعتباری کمیسیون حقوق بشر این سازمان می شود به همکاری و تبادل نظر بیشتر در این زمینه بپردازند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjy8e8auqevyz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی