تاریخ انتشار۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 272209
العبادی در دیدار با ملک سلمان:

عراق با اتکا به صبر و وحدت علیه داعش پیروز شد

نخست وزیر عراق در مکه با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.
عراق با اتکا به صبر و وحدت علیه داعش پیروز شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"حیدر العبادی" در سفرش به عربستان با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور دیدار و درباره راه‌های همکاری و تقویت روابط میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها گفتگو کرد.

العبادی در این دیدار تأکید کرد که ما تنها با قدرت نظامی بر داعش پیروز نشدیم بلکه زمانی که بین شهروندانمان تمایز قائل نشدیم توانستیم به اعتماد و همکاری آن‌ها دست یابیم؛ ما به تنوع دینی و قومی و مذهبی احترام می‌گذاریم؛ روابط ما بر پایه منافع مردممان است و می‌خواهیم روابطمان را با کشورهای مختلف جهان حفظ کنیم، وی بر اهمیت همکاری علیه تروریسم و از بین بردن داعش تأکید کرد.

العبادی همچنین پس از ادای مناسک عمره گفت: عراقی‌ها با صبر و وحدتشان و نیروهایمان با شجاعت و توکلشان بر خدا توانستند پیروزی را محقق کرده و شهرهایمان را از چنگال داعش آزاد کنند.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی عربستان نیز اعلام کرد که دو طرف در این دیدار روابط دو جانبه بین ریاض و بغداد و تحولات رویدادهای منطقه را مورد بحث قرار دادند؛ همچنین ملک سلمان برای همکاری مشترک بین دو طرف در زمینه های اقتصادی، تجاری، مرزی، بخش خصوصی، تروریسم و امنیت مشترک ابراز آمادگی کرد.

گفتنی است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق در چارچوب سفر منطقه ای خود که شامل کویت و ایران نیز می شود روز دوشنبه وارد عربستان سعودی شد.

نخست وزیر عراق اولین مسئول عراقی است که بعد از ۱۴ سال قطع رابطه بین ریاض و بغداد وارد جده شد؛ العبادی امروز وارد تهران می‌شود و فردا از تهران به کویت می‌رود.
 
https://taghribnews.com/vdcjy8e8huqea8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی