تاریخ انتشار۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۲
کد مطلب : 242004

موافقت بغداد با استفاده روسیه از حریم هوایی عراق برای حمله علیه داعش در سوریه

بغداد اعلام کرد به روسیه اجازۀ مشروط برای استفاده از حریم هوایی عراق به منظور حمله هوایی علیه داعش در سوریه داده است.
موافقت بغداد با استفاده روسیه از حریم هوایی عراق برای حمله علیه داعش در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق، روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت: ما آسمانمان را به صورت مشروط برای روس‌ها باز کردیم؛ ما درخواست رسمی از روسیه در مورد عبور هر نوع موشک از آسمان‌مان دریافت نکرده‌ایم.

العبادی افزود: هواپیماهای روسی برای حملاتشان از مسیرهای مرزی استفاده خواهند کرد و از فراز شهرهای عراق پرواز نخواهند کرد.

نخست وزیر عراق گفت:من اجازه پرواز بمب افکن‌ها را (به روسیه) دادم زیرا اطلاعات شفافی در مورد آنها دریافت کردیم؛ آنها حملاتی دقیق انجام می‌دهند و از به بار آوردن تلفات در میان غیرنظامیان اجتناب می‌کنند؛ بنابراین، ما هر درخواستی مربوط به امنیت غیرنظامیان در سوریه را بررسی می‌کنیم.

اجازه استفاده روسیه از حریم هوایی عراق برای حمله علیه داعش در سوریه در حالی صورت می گیرد که مسکو در پی توافقی با ایران، اجازۀ استفاده از پایگاه هوایی در ایران را دریافت کرده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز سه شنبه گفته بود:همکاری‌های تهران- مسکو برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این زمینه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در حملات جنگنده‌های روس تعدادی از اردوگاه‌های آموزشی، مراکز فرماندهی و انبارهای بزرگ سلاح و سوخت متعلق به تروریست‌ها در نزدیک روستای جفرا و شهر دیر الزور سوریه منهدم و شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

روسیه بمباران مواضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه را در پاسخ به درخواست رسمی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از 8 مهر 1394 آغاز کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcjy8e8xuqexyz.fsfu.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی