تاریخ انتشار۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 247009

محرومیت دو میلیون کودک یمنی از ادامه تحصیل در جنگ با عربستان سعودی

حمله عربستان به یمن و درگیری ها در داخل این کشور ، بیش از دو میلیون کودک را از ادامه تحصیل محروم کرده است.
محرومیت دو میلیون کودک یمنی از ادامه تحصیل در جنگ با عربستان سعودی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری رسمی اردن، "کریستوف بولیارک" سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفت: خشونت و تعطیلی مدارس فقط در سال گذشته باعث محرومیت بیش از 350 هزار کودک یمنی از ادامه تحصیل شد.
 
وی افزود: شمار کودکانی که از ادامه تحصیل در یمن بازمانده اند به بیش از دو میلیون نفر رسیده است.
 
سخنگوی یونیسف گفت: بر اساس تحقیقات این سازمان، از آغاز درگیرهای یمن در سال 2015 بیش از هزار و 200 کودک زیر هشت سال برای شرکت در درگیری ها، جذب شده اند.
 
وی افزود: در حال حاضر بیش از دو هزار مدرسه در یمن قابل استفاده نیست؛ زیرا برخی از آنها ویران شده یا خسارت دیده یا به محل اسکان آوارگان تبدیل شده اند و یا مورد استفاده برای اهداف نظامی قرار می گیرند.
 
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی‌رحمانه حدود 10 هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
 
بر اثر این حملات، بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده اند و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjyae8huqexyz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی