تاریخ انتشار۲۱ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 33770
سئوال یک روزنامه عرب زبان از ویکی لیکس:

چرا اسناد حمله اسرائیل به لبنان و غزه افشا نشد

یک روزنامه عرب زبان با اشاره به نبود اسنادی از حمله رژیم اسرائیل به لبنان و غزه و همچنین ترورهای زنجیره ای در لبنان و سرزمین‌های اشغالی در افشاگری‌های ویکی لیکس، اقدامات این سایت را مورد تردید قرار داد.
افشاگری‌های ویکی لیکس
افشاگری‌های ویکی لیکس
العرب آنلاین درمطلبی به موضوع ویکی لیکس و ابراز تردید نسبت به اسناد منتشره از طریق آن پرداخت. دراین مقاله که به قلم "عدنان بکریه" نویسنده عرب زبان به رشته تحریر درآمده، می خوانیم با وجود اهمیت اسناد ومدارک منتشره اما حتی اشاره ای گذرا به حمله اسرائیل به لبنان و غزه و سریال ترورهایی که در خاک لبنان و سرزمین اشغالی فلسطین به وقوع پیوست، نیست. این موضوع خود سوالات زیادی را درباره ماهیت و اهداف گروهی که این گزارش‌ها را منتشر کردند مطرح می کند.

این روزنامه عرب زبان با اشاره به اینکه اطلاعات منتشره از پایگاه ویکی لیکس به نظر می رسد که عجیب و خارج از چارچوب عقلی به شمار می رود و هرچند که رژیم‌های عربی را به شدت مورد حمله قرار می دهد اما برای ملت عرب موضوع جدیدی به شمار نمی روند چراکه ملت‌های عربی هر روز با چنین واقعیت‌ها زندگی می کنند و کاملا از فساد موجود در دستگاه‌های دولتی کشورشان مطلع هستند گویی ویکی لیکس اخبار جدیدی منتشر نکرد.

به نوشته این مقاله رژیم‌های عربی برای خدمت به آمریکا خواه در موضوع عراق، ایران یا مسئله فلسطین دائما درکنار این دولت قرار داشته و دارند.

این منبع خبری در پایان خاطر نشان می سازد:" ملت‌های عربی بسیار مشتاق هستند از نقش آمریکا و اسرائیل در ایجاد بحران در خاورمیانه بشنوند و در حقیقت نبود چنین گزارش‌هایی موازنه سیاسی قدرت را درمنطقه برهم می زند که تنها هدف از کتمان این واقعیت‌ها حفظ اسرار ایفای نقش آمریکا واسرائیل در بحران افکنی در منطقه است."

به این ترتیب نبود چنین موضوعات مهمی سوالات مهمی درباره ماهیت واهداف گروهی که این گزارش‌ها را منتشر کرده است، بر می انگیزد.

منبع: العرب آنلاین
https://taghribnews.com/vdcjyaet.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی