تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 259303
مدیر مجتمع محمدیه ارشاد بندر ترکمن:

هیچ نیرویی مانند وحدت مسلمانان نمی تواند ترس دشمنان را فراهم نماید

وحدت اسلامی همواره بر مبانی و اصول مشترک استوار بوده است و کتاب آسمانی مسلمانان پايه گذار وحدت و همگرایی ميان فرق و مذاهب مختلف ملل اسلامی است.
هیچ نیرویی مانند وحدت مسلمانان نمی تواند ترس دشمنان را فراهم نماید
«آخوند داوود بلکفه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گرگان، گفت: اعتقاد به خدای واحد، رسالت پيامبراسلام (ص)، ایمان به قرآن کریم، قبله واحد، محبت اهل بيت(ع) و ایستادگی در مقابل دشمن مشترک از جمله برجسته ترين اشتراکات اعتقادی و ارزشی است که تمام مسلمانان جهان روی آن اتفاق نظر دارند.
امام جماعت مسجد ابوبکر صدیق بندر ترکمن با اذعان بر اینکه در تفکر توحيدی مسلمانان، قرآن به عنوان کلام الهی برترين منبع و ملاک ارزيابی منابع مشترک ديگر است، گفت: باور مشترک به اين که قرآن موجود در نزد پيروان تمام فرق اسلامی به عنوان اساسی ترين منبع دينی مسلمانان، همان وحی نازل شده بر رسول‌ الله (ص) است مبنای مهمی در تقريب مذاهب اسلامی است.
وی، ادامه داد: خداوند خود را به عنوان حافظ قرآن معرفی کرده است وحدت سازی اين باور از آن جهت است که همه مسلمانان زندگی فردی و اجتماعی خود را بر اساس اين کتاب الهی تنظيم می کنند. به گفته وی؛ کتاب آسمانی مسلمانان پايه گذار وحدت و همگرایی ميان فرق و مذاهب مختلف ملل اسلامی است.
این عالم برجسته اهل سنت گلستانی با اشاره به وضعیت اسفبار برخی از کشورهای اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه عده ای از جوانان فریب خورده مسلمان با وعده های گوناگون به گروه های تکفیری می پیوندند و مرتکب جنایات هولناکی در عالم اسلام می شوند.
وی، افزود: سياست استعمار، گسترش تفرقه از طريق انتقال مشکلات سياسی و عقيدتی به صحنه‌ های عملی و نظامی به بهانه مبارزه با تروريسم است كه زنگ خطری برای جهان اسلام است، بنابراين قرآن به مسلمانان سفارش می کند برای عقب نشستن دشمنان اسلام، آنچه در توان دارند آماده سازند.به گفته وی؛ هیچ نیرویی مانند وحدت مسلمانان نمی تواند موجبات ترس دشمنان را فراهم نماید.
آخوند بلکفه با یادآوری تلاش گسترده دشمنان اسلامی در حذف عوامل وحدت‌ آفرين، تصریح کرد: آنها برای اجرای نقشه های خود، گاه از خود مسلمانان بهره می گيرند، شناخت اين توطئه ها و رويارويی با آنها دشوار، اما ممکن است.  
وی، ادامه داد: در صورتی که ملل مسلمان با الهام از سیره و سنت نبوی زندگی کنند بدون شک برتری و سیادت عالم را در دست خواهند داشت.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjyhe8tuqeitz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی