تاریخ انتشار۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 285502
مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی:

توکل به خدا و باور به نصرت الهی از اثرات دفاع مقدس است

مشاور مقام معظم رهبری و وزیر سابق دفاع بیان کرد: اعتماد به نفس، اعتماد و توکل به خدا و باور به نصرت الهی از نتایج آموزه های امام و اثرات دفاع مقدس بود که در بعد انسانی و مدیریتی دفاع مقدس مطرح می شود.
توکل به خدا و باور به نصرت الهی از اثرات دفاع مقدس است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر "حسین دهقان" وزیر سابق دفاع و مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با رادیو گفت و گو با موضوع نقش دفاع مقدس در عرصه های دفاعی، علمی و مدیریتی، به جنبه های مدیریتی و انسانی آموخته شده از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در جنگ آموختیم باید به امکانات داخلی خود اتکا کنیم و در این دنیا هیچ کشوری وجود ندارد که بخواهد به ایران کمک کند. فقط معدود کشورهایی به تعداد انگشتان یک دست وجود داشتند که در زمان جنگ کمترین کمک ها را به ایران می کردند که کمک آنها نیز در جایگاهی نبود که تاثیر خاصی داشته باشد.
 
وی درباره دیگر اثرات انسانی هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دومین اثر این بود که فهمیدیم تا مردم به صحنه نیایند، هیچ اتفاق بزرگی نمی افتد. تکیه دفاع مقدس به مردم بود که در طول جنگ هیچ گاه فرزندان خود را در جبهه ها تنها نگذاشتند و به هر صورت ممکن اعم از روحی و مادی از جبهه ها حمایت کردند.
 
وزیر سابق دفاع بیان کرد: بحث دیگری که در بعد انسانی مطرح می شود، ابتکار و خلاقیت است. ما باید با محدودیت هایی که داشتیم، در مقابل یک ارتش تمام عیار کلاسیک که حمایت همه کشورهای بزرگ جهانی را بر عهده داشت، می جنگیدیم و این جنگ باید به گونه ای می بود که نقاط قوت دشمن را به ضعف تبدیل کند.
 
وی اضافه کرد: اعتماد به نفس، اعتماد و توکل به خدا و باور به نصرت الهی از نتایج آموزه های امام و اثرات دفاع مقدس بود که در بعد انسانی و مدیریتی دفاع مقدس مطرح می شود، بخصوص اینکه انگیزه و روحیه رزمندگان و فرماندهان از فرهنگ عاشورا برگرفته شده بود که این باعث معجزه می شد؛ معجزه ای که همواره در دوران دفاع مقدس با تمام وجودمان احساس می کردیم.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح به بخش اثرات دفاع مقدس بر بخش سخت افزاری اشاره کرد و عنوان داشت: وقتی جنگ شروع شد، کمترین امکانات را هم نداشتیم و دنیا حتی سیم خاردار نیز در اختیار کشور قرار نمی داد. به فضل الهی از همان دوران جنگ متناسب با نیاز عملیات و منطقه، با بسیح همه امکانات صنعتی و مهندسی و تحقیقاتی کشور، کار ساخت صنایع نظامی را آغاز کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه در جبهه در مقابل قدرت ها آموختیم این بود که باید در زمینه هایی گام برداریم که برای کشور ایجاد قدرت و توان دفاعی می کند و فرزندان ملت امروز به نقطه ای رسیده اند که همه امکانات مورد نیاز دفاع کشور را در مواجهه با تهدیدات تولید می کنند. امروز حتی به بازارهای جهانی نیز دست پیدا کرده ایم و تولیدات را به سایر کشورها ارسال می کنیم.
https://taghribnews.com/vdcjyie88uqeoiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی