تاریخ انتشار۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب : 235606

بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در آینده ای نزدیک

روابط تیره میان ترکیه و رژیم صهیونیستی رو به بهبود است و دو طرف برای رسیدن به توافق در 26 ژوئن (6 تیر) مصمم هستند.
بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی در آینده ای نزدیک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه "حریت" ترکیه، منابع عالی رتبه ترکیه که نخواستند نامشان فاش شود، با اعلام اینکه روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی رو به بهبود است، تاکید کردند: قرار است هیات‌هایی از دو طرف به ریاست فریدون سینیرلی‌اوغلو، معاون وزیر خارجه ترکیه و جوزف سیچان اوور، نماینده ویژه نخست وزیر اسرائیل در 26 ژوئن ( 6 تیر ) با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.  
 
این منابع اعلام کردند: پس از دیدار 26 ژوئن توافق میان دو طرف نهایی می‌شود و قرار است این توافقنامه در ماه ژوئیه از سوی معاونان وزرای خارجه دو طرف امضا شود.
 
انتظار می‌رود پس از اعزام سفیران هر دو طرف، روابط آنکارا و تل‌آویو از پایان ماه ژوئیه عادی شود.
 
به گفته منابع ترکیه ای، اگر این روند بدون هیچ مشکلی طی شود، جبهه گیری‌ها و موضع‌گیری‌های دو طرف نسبت به یکدیگراز جمله رفع موانع موجود بر سر راه انجام رزمایش‌ها، سرمایه گذاری‌ها و همکاری‌های نظامی میان دو طرف، در سطح جامعه بین المللی لغو می شود.
 
پیشتر، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه با اشاره به روند از سرگیری روابط با اسرائیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر با مقامات اسرائیلی به نقطه مطلوبی رسیده‌ایم. هر دو طرف از خود اراده لازم را برای برقراری روابط نشان داده‌اند. تماس‌ها ادامه دارد گرچه هنوز این تماس‌ها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند اما فکر نمی‌کنم که به نتیجه رسیدن آنها زمان طولانی نیاز داشته باشد.
 
هیات‌های ترکیه و رژیم صهیونیستی برای اولین بار به صورت علنی در دسامبر 2015 برای عادی سازی روابط با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
 
روابط ترکیه - اسرائیل در پی حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی مرمره آبی و کشته شدن 9 فعال ترکیه تیره شد.
https://taghribnews.com/vdcjyie8muqetmz.fsfu.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی