تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۳
کد مطلب : 276601

​آمادگی فعالان سوئدی برای اعزام کشتی کمک رسانی به غزه

یک انجمن سوئدی در حال آماده سازی کشتی های خود برای اعزام به غزه به منظور شکستن محاصره این شهر از سوی رژیم صهیونیستی است.
​آمادگی فعالان سوئدی برای اعزام کشتی کمک رسانی به غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فعالان حقوق بشر در سوئد با هدف شکستن محاصره غزه از سوی اسرائیل، با تشکیل کمپینی به نام «ناوگان برای غزه» قصد دارند پس از تامین مالی، در سال 2018، با چند کشتی به سمت غزه حرکت کنند.
 
این فعالان سوئدی که هفته گذشته، یک کشتی بادی 9 متری را در شهر گوتنبرگ خریداری کرده‌اند، نام «مایرید ماگوایر»، برنده جایزه صلح نوبل در سال 1967 را بر روی آن گذاشته‌اند.
 
خونِته اسکولینا، سخنگوی انجمن «Ship to Gaza» در این زمینه گفت: قصد داریم تا کشتی‌های دیگری نیز به این ناوگان‌ بپیوندند. کمپین‌های تبلیغاتی را در شهرها و مناطق مختلف سوئد آغاز کرده‌ایم. در مورد ناوگان، اطلاع سازی می‌کنیم و کمک مالی جمع می‌کنیم.
 
اسکولینا ضمن اشاره به این نکته که مایرید ماگوایر، برنده جایزه صلح نوبل سالهاست سیاست‌های اسرائیل را نقد می‌کند، گفت: مایرید ماگوایر در سال 2010 در اولین ناوگان کمک به غزه با نام ناوگان آزادی،  در سال 2011 در دومین ناوگان آزادی و سال گذشته نیز همراه با 13 زن اعزامی به غزه، در این ناوگان حضور داشت. او در پیامی قرار دادن نامش بر روی کشتی را برای خود افتخار دانسته است.
https://taghribnews.com/vdcjyme8vuqeamz.fsfu.html
مرجع : خبرگزاری آناتولی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی