تاریخ انتشار۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 258106
مفتی شمال یونان:

منافع جهان اسلام در وحدت است/ اسلام دین برادري و رحمت

حمزه عثمان در ديدار با رایزن فرهنگی كشورمان اسلام را دین برادري و رحمت بيان و اظهار كرد: منافع جهان اسلام در وحدت است.
منافع جهان اسلام در وحدت است/ اسلام دین برادري و رحمت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حمزه عثمان، مفتی شهر «دیدی موتیخوس» واقع در شمال یونان ضمن حضور در رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در آتن، با علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی كشورمان ديدار و گفت‌وگو كرد.
 
حلمی در سخنان خود، با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت بین امت اسلام، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه بر ضرورت وحدت بین امت اسلامی تأکید داشته و دارد اما متأسفانه برخی دولت‌های کشورهای اسلامی بر خلاف خواسته اسلام و پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) نسبت به وحدت جهان اسلام نه تنها بی توجه بلکه برخلاف آن عمل می‌کنند.
 
رايزن فرهنگي كشورمان تصریح کرد: ایران همیشه بر داشتن روابط دوستانه با تمام مسلمانان و حتی غیر مسلمانان تأکید داشته و بنده به عنوان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش  و توسعه روابط دو ملت دوست ایران و یونان تمام تلاش‌های خود را بکار خواهد گرفت.
 
وي در ادامه، با اشاره به تعیین شهر مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ميلادي نیز، گفت: مشهد مقدس یکی از شهرهای مهم و مذهبی ایران است. آرامگاه امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان جهان که خدمات ارزنده‌ای به جهان اسلام و کل بشریت ارائه کرده است، در اين شهر مقدس قرار دارد.
 
حل اختلافات جهان اسلام با گفت‌وگو
حمزه عثمان، مفتی دیدی موتیخوس با اشاره به ضرورت حل اختلافات جهان اسلام از طریق گفت‌وگو گفت: امت اسلام باید با هوشیاری کامل در مقابل توطئه‌های جهان اسلام و سلطه گران عمل کنند و مواظب باشند که تفرقه افکنی‌های شیاطین به وحدت امت اسلامی لطمه نزند.
 
مفتی شهر دیدی موتیخوس در سخنان خود، با تأكيد بر اينكه منافع جهان اسلام در وحدت است، ابراز امیدواری کرد که مسلمانان برای حفظ عزت اسلام به خواسته پیامبر اسلام (ص) بر وحدت و بردباری، همدلی، همبستگی عمل کنند تا جهان اسلام به عزت و سربلندی که اسلام خواستار آن است برسند.
 
وی در ادامه، افزود: اسلام دین برادري و رحمت بین امت اسلام و دوستی بین مسلمانان و برای غیر مسلمانان و احترام به حقوق همه انسان‌ها و پیروان ادیان دیگر است که این نشانه ارزش والایی است که خداوند متعال برای انسان‌ها قائل شده است.
 
مفتی شهر دیدی موتیخوس با اشاره به مشکلات جهان اسلام گفت: امروزه، وحدت و همدلی بین امت اسلامی بیش از هر زمانی ضروری است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcjyoe8muqeivz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی