تاریخ انتشار۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 53390

دیگر بار، شعار هیات منا الذله در سوریه طنین انداز شد

تنا – دمشق 25/3/90
صدها هزار نفر از مردم سوریه به منظور تاکید بر وحدت ملی و تایید "بشار اسد" رییس جمهوری این کشور در مراسم نمایش و حمل طولانی ترین پرچم سوریه شرکت کرده و شعار "هیات منا الذله سر دادند.
دیگر بار، شعار هیات منا الذله در سوریه طنین انداز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، چند روز قبل نیز شماری از جوانان سوری با تجمع در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه این شعار را سر دادند.
این پرچم از ابتدای اتوبان "مزه" دمشق تا بعد از سفارت ایران در این شهر پهن شد.
در این تظاهرات عظیم، تصاویر بشار اسد، پرچم سوریه و پلاکاردهایی در حمایت از اسد و وحدت ملی به اهتزاز درآمد.
آنان در حالی که تی شرت سفید با عکس بشار اسد و پرچم سوریه به تن داشتند شعارهایی علیه توطئه گران از جمله "عبدالحلیم خدام" معاون سابق رییس جمهوری سوریه که با خیانت به کشورش، به فرانسه گریخت سر داده و حمایت خود را از بشار اعلام داشتند.
یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: آمده ایم تا به جهان بگوییم که ملت سوریه چه می خواهد، ما بشار اسد را می خواهیم و در مسیر اصلاحات وی قدم بر می داریم.
در پایان این برنامه، یک دقیقه برای شهدای وطن سکوت و سرود ملی با طنین خاصی پخش شد.
طول این پرچم که بر روی آن جمله "خداوند حامی سوریه است" نوشته شده، دو هزار و سیصد متر و عرض آن حدود ۱۸ متر است.
محل نمایش پرچم تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت و علاوه بر ماموران در بالای ساختمانها و خیابانهای اطراف، یک فروند بالگرد نظامی نیز کنترل هوایی منطقه را به عهده داشت.
تظاهر کنندگان با محکوم کردن تزویر و دروغ پردازی های رسانه های عربی و خارجی در پوشش حوادث اخیر سوریه خواهان حضور این رسانه ها برای پوشش دادن مراسم مزبور شدند.
آنها شعار "الجزیره خطرناک بیا و این راهپیمایی را ببین" سر دادند و اقدامات و برنامه های خبری این شبکه از ابتدای حوادث سوریه تاکنون را محکوم کردند.
تظاهر کنندگان ،این شبکه را آمریکایی و صهیونیستی خواندند و شعار دادند " از خیانت به امت عربی دست بردارید".
شماری از مردم "ادلب" در اقشار مختلف و در سنین متفاوت اعلام کردند در مجموعه ای متشکل از ۵۰ اتوبوس برای شرکت در این مراسم آمدند که از مناطق مختلف این استان در شمال غرب سوریه آمده بودند.
اکثریت مردم این منطقه اهل سنت هستند..
اهالی استان ادلب با سر دادن شعارهایی مداخله ترکیه در امورداخلی کشورشان را محکوم و اعلام کردند ما بدون توجه به این دخالت های خارجی تمسک خود را به وطن حفظ می کنیم
اهالی "دیر الزور" نیز با شرکت در این مراسم گفتند: ما مردم مرز نشین در نقاط شرقی سوریه وحدت مان را با همه مردم سوریه اعلام می کنیم و در برابر توطئه های خارجی علیه کشورمان آماده مقاومت هستیم.
مردم از اقشار مختلف و همه طوائف و مذاهب از شیعه، علوی، سنی، مسیحی و دروزی و غیره در این مراسم شرکت داشتند و از کودک، پیر، زن و مرد در آن حضور یافتند
https://taghribnews.com/vdcjytei.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی