تاریخ انتشار۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 271507
العبادی:

برگزاری رفراندوم کردها در شرایط کنونی موفق نخواهد بود

حیدر العبادی تأکید کرد که عراق با انزوی قطر توسط عربستان سعودی و دیگر همسایگان عرب این کشور در خلیج فارس مخالف است.
برگزاری رفراندوم کردها در شرایط کنونی موفق نخواهد بود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که کشورش با محاصره هر کشوری در حوزه خلیج فارس مخالف است حتی اگر با آن کشور مشکلاتی هم داشته باشد؛ وی افزود: محاصره، بر رژیم ها تأثیری ندارد بلکه به مردم عادی آسیب می رساند.

العبادی همچنین به خبرنگاران گفت که به عربستان و پس از آن به کشورهای دیگر منطقه هم خواهد رفت ولی زمان سفر را مشخص نکرد؛ این اولین سفر العبادی به عربستان از زمان انتصاب وی به عنوان نخست وزیری عراق در تابستان سال 2014 خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: سفری که به عربستان سعودی دارم از قبل برنامه ریزی شده است و هیچ ارتباطی به بحران در منطقه خلیج فارس ندارد و از عربستان سعودی درخواست خواهم کرد در مورد اتهامات خود علیه قطر توضیح دهد.

العبادی درباره مسئله همه پرسی اقلیم کردستان نیز  گفت: هر جزء از عراق خواسته‌ها و آرزوهایی برای آینده‌اش دارد و ما به آن احترام می‌گذاریم، حتی اگر با آنها موافق نباشیم؛ این یک حق قانونی است.

وی ادامه داد: با این وجود ما در یک کشور با هم زندگی می‌کنیم و با هم شریک هستیم؛ ما یک قانون اساسی داریم که همه به آن رأی داده‌ایم و یک پارلمان و دولت فدرال، من معتقدم که برگزاری رفراندوم در شرایط کنونی موفق نخواهد بود.
 
https://taghribnews.com/vdcjyve8auqeaiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی