تاریخ انتشار۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : 231600

انتقاد احزاب مالزی از اعدام رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش

حزب اسلامی مالزی (پاس) و جنبش جوانان مسلمان این کشور (آبیم) در بیانیه هایی اعدام "مطیع الرحمان نظامی" 72 ساله رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش را محکوم کردند.
انتقاد احزاب مالزی از اعدام رهبر حزب جماعت اسلامی بنگلادش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) در این بیانیه که تحویل سفارت بنگلادش در کوالالامپور شد تصریح شده است: این اعدام نشانه اضمحلال یک ملت است که شاهد اعدام غیرعادلانه رهبران جماعت اسلامی و دیگر احزاب معارض هستند.

"آبیم" با ادعای اینکه صدور حکم اعدام "مطیع الرحمان نظامی" از طرف دیوان عالی کشور بنگلادش بدون مدرک مستدل بوده است، سخنان "طارق رمضان" اسلام شناس معاصر اروپایی درباره نقض حقوق بشر در این اعدام را انعکاس داد و نوشت: این حکم به طور گسترده در سراسر جهان مورد انتقاد قرار گرفت.

"عبدالهادی آوانگ" رئیس حزب اسلامی مالزی (پاس) نیز در بیانیه ای اجرای حکم اعدام "مطیع الرحمان نظامی" در بنگلادش را به شدت محکوم کرد و آن را حرکت و اقدامی سیاسی و انتقام دولت داکا از حزب جماعت اسلامی بنگلادش و رهبران آن دانست.

رهبر حزب پاس مالزی اعلام کرد از حرکت های صلح آمیز جماعت اسلامی بنگلادش برای رفاه همه شهروندان این کشور حمایت می کند.
این حزب مالزی از "شیخ حسینه"نخست وزیر بنگلادش خواست تا از جنایت علیه جماعت اسلامی بنگلادش در جهت حفظ قدرت پرهیز کند.

دادگاه عالی بنگلادش 16 دی ماه سال گذشته رأی خود را در مورد حکم دادگاه کیفری علیه "مطیع الرحمان نظامی" اعلام کرد؛ وی در دادگاه کیفری به 4 بار اعدام محکوم شده بود و دادگاه عالی سه فقره از این احکام را تائید کرد.
وی چهارشنبه گذشته در زندانی در داکا به دار آویخته شد.

محاکمه رهبر جماعت اسلامی بنگلادش به اقدامات وی در جریان جنگ استقلال بنگلادش از پاکستان در سال 1970 و 1971 ارتباط داشت؛ وی متهم بود در فعالیت علیه طرفداران استقلال مرتکب جرائم جدی از جمله قتل و تجاوز شده است. .

"مطیع الرحمان نظامی" سال 2000 میلادی به رهبری حزب اسلامگرای جماعت اسلامی رسید و در سال های 2001 تا 2006 در کابینه دولت وقت سمت داشت.

از سال 2013 تاکنون اعدام سه عضو ارشد جماعت اسلامی همراه با رهبر حزب اصلی مخالف دولت به جرم ارتکاب جرائم جنگی مورد تائید دادگاه قرار گرفته و اجرا شده است.

 
https://taghribnews.com/vdcjyve8yuqetmz.fsfu.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی