تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 284602

دهمین نشست تخصصی الگوی سوم با حضور مدیران بانوان نهادهای بین المللی برگزار شد

دهمین نشست تخصصی الگوی سوم با حضور مدیران بانوان نهادهای بین المللی به میزبانی اداره کل امور بانوان مجمع بین المللی تقریب مذاهب و حضور مدیر کل امور بانوان این مجمع برگزار شد.
دهمین نشست تخصصی الگوی سوم با حضور مدیران بانوان نهادهای بین المللی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در ابتدای این نشست خانم  دکتر "عفت شریعتی" مدیر کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ضمن خوش آمد گویی به میهمانان اهداف نشست مذکور از جمله زمینه سازی همایشی در سال آینده در رابطه با الگوی سوم که برگرفته از پیام مقام معظم رهبری به کنگره 7000 زن شهید است، را تبیین کرد؛ سپس حاضرین در جلسه پیشنهادات خود را در این رابطه مطرح کردند.

از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه این بود که شأن زن در جوامع به خصوص جوامع غرب افول پیدا کرده است و نیاز به الگویی است تا شأنیت زن به جایگاه واقعی خود باز گردد؛ بنابراین لازم است با هم افزایی و استفاده از نظرات علمی اندیشمندان و نخبگان، الگوی سوم را به شکلی مطرح کنیم که از نظر مخاطب خاص و عام قابل درک باشد.

از جمله پیشنهادات عنوان شده در این جلسه، ضرورت مطرح شدن زن و بنیاد خانواده و الگوی سومی(که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود آن را مطرح کردند) در کنفرانس وحدت و دیگر همایشها و کنفرانسهای بین المللی، استفاده از ظرفیت کنفرانسها برای مطرح کردن این الگو، تشکیل کمیته علمی و انجام مطالعات میدانی و برنامه ریزی در این زمینه جهت معرفی یک الگوی جهانی و معرفی چهره واقعی اسلام و همچنین مقابله با تلاشهای دشمن برای معرفی ناصحیح اسلام بود.

از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این جلسه، استفاده از ظرفیت پژوهشکده ها، رسانه ها، کتابها، نرم افزارها، نمایشگاه ها، تبادل هیأتها و ظرفیتهای بین المللی برای طرح الگوی سوم و ضرورت وجود دبیر خانه علمی برای برگزاری همایشی در این رابطه که پاسخگوی نیازهای جامعه امروز باشد، بود.

گفتمان سازی، اشتراک نظرات، دوری کردن از حواشی و پرداختن به اصول، استفاده از نظرات اساتید برجسته و نخبگان فعال بین المللی و نظریه پردازن، احترام به تمامی ادیان ابراهیمی، مطرح شدن ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و .. زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)، اهمیت دادن به مسأله اشتغال و معاش زنان در  جامعه،  برای برگزاری همایش الگوی سوم،  از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه مطرح شد.

در پایان این جلسه "دکتر شریعتی" ضمن جمع بندی پیشنهادات این نشست گفت: اهداف اصلی این نشست فراهم کردن ساز و کار اجتماعی و بین المللی همایش الگوی سوم در سال آینده است که ایجاد یک دبیر خانه علمی برای آن بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن قرائت آیه « مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثي وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً» گفت: زندگی سعادت مند در گرو عمل یک زن یا مرد است.

وی در ادامه تأکید کرد که  باید در مطرح شدن الگوی سوم از نظرات همه بزرگان و دانشمندان استفاده کنیم و برای در تابلو قرار دادن شاخصهای اصلی این الگو نباید گرفتار حواشی بشویم و فرع را مقدم بر اصل کنیم، چرا که به عقب کشیده خواهیم شد.

دکتر شریعتی در پایان با اشاره به بخشی از صحبتهای مطرح شده در این جلسه در مورد معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، گفت: ما از این مسأله استقبال می کنیم و آماده هرگونه همکاری و همدلی با آستان قدس رضوی هستیم.

وی همچنین تأکید کرد که اداره کل امور بانوان مجمع تقریب مذاهب، آماده هرگونه خدمت برای معرفی زن مسلمان به جهان و همچنین تحقق وحدت ملی و بین المللی است.

تهیه و تنظیم خبر: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdcjyxe88uqeomz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی