تاریخ انتشار۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : 254605
آیت الله اراکی در گفتگو با خبرنگاران:

آیت الله واعظ زاده درعرصه تقریب بین مذاهب نقش بسیار برجسته ای ایفا کرده اند/ تشکر از حمایت های شیخ الازهر از تقریب

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه آیت الله واعظ زاده درعرصه تقریب بین مذاهب و گسترش گفتمان تقریب نقش بسیار برجسته ای ایفا کرده اند، افزود: ایشان مؤسس و اولین دبیر کل مجمع جهانی تقریب بودند و گام های بسیار بزرگی در راستای تقریب برداشتند.
آیت الله واعظ زاده درعرصه تقریب بین مذاهب نقش بسیار برجسته ای ایفا کرده اند/ تشکر از حمایت های شیخ الازهر از تقریب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب در حاشیه مراسم ختم آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی که عصر چهارشنبه در مسجد نور تهران برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آیت الله واعظ زاده از چهره های کم نظیر و برجسته ای بودند، اظهار داشت: ایشان هم در عرصه حوزه و هم در عرصه دانشگاه بسیار اثر گذار بودند و نقش بسیار مهمی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه ایفا کردند.
 
وی با بیان اینکه آیت الله واعظ زاده در عرصه تقریب بین مذاهب و گسترش گفتمان تقریب نقش بسیار برجسته ای ایفا کرده اند، افزود: ایشان مؤسس و اولین دبیر کل مجمع جهانی تقریب بودند و گام های بسیار بزرگی در راستای تقریب برداشتند. همچنین تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی توسط ایشان گام بسیار بزرگی در راستای تثبیت تقریب و گسترش گفتمان تقریب و وحدت در سراسر جهان اسلام بود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: حضور آیت الله واعظ زاده در میان علمای مذاهب مختلف اسلامی، در نشست ها و کنفرانس های بین المللی تقریب و در جمع علمای مسلمین سراسر جهان اسلام بسیار اثر گذار بوده است.
 
آیت الله اراکی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون آینده تقریب، با بیان اینکه به آینده تقریب بسیار خوشبین هستیم، اظهار داشت: اکنون در مرحله ای هستیم که جریان های تفرقه گرا در حال به انزوا کشانده شدن هستند و طی چند سال آینده باید جشن منزوی شدن جریان های تخریب گرا، تفرقه گرا و تکفیری را برگزار کنیم.
 
وی تأکید کرد: آنچه امروز شاهد هستیم این است که جریان تقریب و وحدت در جامعه اسلامی رو به گسترش و توسعه است و این نشان دهنده آن است که جریان های تفرقه گرا و تکفیری به تدریج به سمت انزوا می روند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب پیرامون نقش مصر در عرصه تقریب بین مذاهب نیز اظهار داشت: مصر می تواند نقش بسیار خوبی در عرصه تقریب ایفا کند و تاکنون هم این نقش را به خوبی ایفا کرده است.
 
وی ضمن تقدیر از شیخ الازهر پیرامون موضع گیری های چند سال اخیرش، اظهار داشت: احمد الطیب شیخ الازهر طی چند سال اخیر موضع گیری های تقریبی خوبی هم در کنفرانس گروزنی و اندونزی و هم در کنفرانس های تقریبی که در قاهره برگزار شد، داشته اند.
  
 
https://taghribnews.com/vdcjyxe8iuqeimz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی