تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 239478
//دو خبر از فلسطین//

افزایش شمار کودکان شهید فلسطینی/ بی‌حرمتی شهرک‌نشینان صهیونیست به زیارتگاه‌های اسلامی

شمار کودکان شهید فلسطینی در سرزمین های اشغالی در کرانه غربی و نوار غزه از ابتدای سال جاری (طی 7 ماه) به 26 تن رسیده است.
افزایش شمار کودکان شهید فلسطینی/ بی‌حرمتی شهرک‌نشینان صهیونیست به زیارتگاه‌های اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه القدس العربی چاپ لندن روز دوشنبه به نقل از جنبش جهانی دفاع از کودکان بخش فلسطین گزارش داد، محیی الدین الطباخی 10 ساله دومین کودکی است که در اثر شلیک گلوله های اسفنجی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهادت رسیده است.
 
الطباخی شب سه شنبه گذشته در شهرک الرام در شمال قدس اشغالی در جریان درگیری با نیروهای اشغالگر به شهادت رسید.
 
بر پایه گزارش های اولیه پزشکی الطباخی در اثر برخورد گلوله اسفنجی به سمت راست سینه اش که منجر به خونریزی داخلی و در نتیجه ایست قلبی شد، به شهادت رسید.
 
عاید ابو قطیش مدیر برنامه جنبش جهانی دفاع از کودکان گفت که نیروهای اشغالگر بارها و بارها ممنوعیت استفاده از گلوله های اسفنجی و دیگر گلوله ها را نادیده گرفته اند.
 
وی گفت که بررسی این گونه حوادث از سوی رژیم صهیونیستی بسیار کم اتفاق می افتد و اگر هم بررسی هایی صورت گیرد بدون نتیجه پایان می یابد.
 
" محمد سنقرط " نوجوان 16 ساله از قدس که در اگوست 2014 به ضرب گلوله اسفنجی سیاه به سمت راست سر که به شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی انجامید ، زخمی شده بود روز هفتم سپتامبر همان سال به شهادت رسید .
 
مقامات رژیم صهیونیستی در ابتدای امر منکر جراحت سنقرط شدند و گفتند که گلوله به ساق پای وی اصابت کرده اما نتایج پزشکی نشان داد که وی در اثر اصابت گلوله به سرش به شهادت رسیده است.
 
در سال 2015 میلادی مقامات رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره نحوه شهادت سنقرط را مختومه اعلام کردند و افسر عامل شلیک گلوله هم بدون هیچ اتهام و حتی پذیرفتن مسئولیت به حال خود رها شد.
 
گلوله اسفنجی سیاه سخت تر و خطرناک تر از گلوله ” آبی ” است که پلیس اسراییل از سال 2014 استفاده از آن را آغاز کرده است .
 
به گزارش جنبش جهانی دفاع از کودکان شمار زیادی از کودکان فلسطینی به خاطر اصابت ” گلوله های اسفنجی ” صهیونیستی بینایی خود را از دست داده اند .
 
برپایه این گزارش با شهادت الطباخی تعداد کودکان قربانی توسط رژیم اشغاگر صهیونیست از ابتدای سال جاری در کرانه غربی از جمله شرق قدس به 26 تن رسیده است.
 
در همین حال خانواده زندانیان فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی اعلام کردند قصد ندارند از نماینده صلیب سرخ جهانی که قرار است روز پنجشنبه آینده از زندان های موجود در سرزمین هاش اشغالی بازدید کند، استقبال کنند.
 
آنان دلیل این کارشان را کاهش ملاقات خانواده ها با زندانیان از دو بار در ماه به یک بار و همچنین کاهش وعده های غذایی اعلام کرده اند.
 
بی‌حرمتی شهرک‌نشینان صهیونیستی به زیارتگاه‌های اسلامی
 
شهرک‌نشینان صهیونیستی روز گذشته به شهر کفل هریس در شمال ناحیه کرانه باختری حمله کرده و به زیارتگاه‌های اسلامی در این شهر بی‌حرمتی کردند.
 
به گفته شاهدان عینی، عده زیادی از شهرک‌نشینان پیش از سحرگاه به داخل شهر وارد شده و ساکنان شهر را با اجرای مراسم یهودی در زیارتگاه‌های اسلامی تعمدا تحریک کردند.
 
طبق گزارش‌ها نظامیان ارتش اسرائیل نیز شهرک‌نشینان را محافظت و حمایت کرده و امنیت آنان را در ورود و خروج از شهر تامین کرده، سبب ایجاد تنش میان ساکنان محلی شدند.
 
عبدالرحیم بوتیح، یکی از ساکنان کفل هریس در این باره گفت: مکان‌هایی  مذهبی وجود دارند که دائما مورد تخریب و هتک حرمت شهرک‌نشینان قرار می‌گیرند و پیشتر نیز شهرک‌نشینان بخش‌هایی از این زیارتگاه‌های اسلامی را به آتش کشیده‌اند.
 
به گفته سازمان نظارت فعالیت‌های استعماری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین (پویسا)، جایگاه‌های مذهبی شهر کفر هریس، مثال زنده‌ای از یک تاریخ طولانی هستند. و این ناحیه با داشتن زیارتگاه‌های مذهبی ذوالقرنین، ذوالنون و حرم جاشوآ اهمیت مذهبی بالایی در سرتاسر منطقه دارد.
 
در 5 می 2016 نیز روستای کفل هریس شاهد حمله شهرک‌نشینانی بود که با اتوبوس‌هایشان به داخل منطقه  یورش برده و  زیارتگاه ذوالقرنین را بهم ریختند. آن‌ها در هنگام این حمله با اسپری شعارهایی چون «انتقام» و «اعراب را بکشید» بر دیوارها نوشته بودند.

 
https://taghribnews.com/vdca0onua49ney1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی