تاریخ انتشار۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 208382
امام جمعه طرابلس لبنان:

تعصب مذهبی و تقلید کورکورانه جهان اسلام را در آتش فتنه گرفتارکرده است/جمهوری اسلامی الگوی وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است

امام جمعه طرابلس لبنان درهمایش امام شافعی: مردم ایران الگوی عینی برای امت اسلامی محسوب می شوند و امیدواریم با تمسک به وحدت، تقریب بین مذاهب اسلامی را به دیگر کشورهای اسلامی نیزگسترش دهند.
تعصب مذهبی و تقلید کورکورانه جهان اسلام را در آتش فتنه گرفتارکرده است/جمهوری اسلامی الگوی وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، شیخ محمد دباح الخضر دوشنبه در نخستین پیش کنگره امام شافعی(رض) در شهرستان دیواندره گفت: در این برهه زمانی یکی از مشکلات امت اسلامی تعصب مذهبی و تقلید کورکورانه از افراد ناگاه است.
وی افزود: ما در عصری زندگی می کنیم که فتنه همه جهان اسلام را در برگرفته است و این افراد ناآگاه و متعصب نفاق و نزاع را در بین امت اسلامی ترویج می دهند و با تمام توان برای کشتار مسلمین، تعدی به نوامیس آنان و خدشه دار کردن مذهب امام شافعی(رض) و همه آموزه های اسلامی ما تلاش می کنند.

امام جمعه طرابلس گفت: من از کشوری آمده ام که اختلافات و کشمکش در آن بسیار است و برای وحدت و انسجامی که در ایران است غبطه می خوریم.
شیخ محمد دباح الخضر افزود: وحدت کلمه و وحدت در صفوف در جمهوری اسلامی ایران نعمت بزرگی است و خداوند متعال امنیت و ایمان را برای مردم ایران جمع کرده است.

این روحانی برجسته اهل سنت لبنان خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی متاسفانه مردم، علما و مسئولان آنها سخنان غربی ها و دشمنان اسلام را الگوی خود قرارداده اند و نتیجه آن از دست دادن اتحاد، دین،تاریخ، سنن، فرهنگ، سرزمین و دوستانشان بوده است. وی اظهار داشت: همین سیاست های غلط موجب شده است هم اکنون بسیاری از افراد این کشورها آواره شده و به گدایی در مرزهای کشورهای اروپایی بپردازند.

امام جمعه طرابلس لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: بسیاری از افراد هستند که خود را منتصب به علوم مختلف می دانند اما دچار لغزش شده اند و به جای خدمت به دین و مردم برای مال و دنیای خویش تلاش می کنند و مروج تفرقه در بین امت اسلامی می شوند.
 وی تصریح کرد: فقیه کسی است که در رفتار، اخلاق و کردارش بتواند مبانی اسلامی و اعتقادی را پیاده کند و در خدمت مردم بودن را همیشه مدنظر داشته باشد و هم اکنون در این برهه زمانی در کشورهای اسلامی وجود چنین فقهایی را بیشتر احساس می کنیم.

شیخ محمد دباح الخضر افزود: امام شافعی(رض) عالمی آزاداندیش و در خدمت مردم بودند و در برابر حق متواضع بودند و تمامی ائمه چهارگانه اهل سنت خود را از تعصبات مذهبی دور نگه داشتند و امام شافعی(رض) نیز در این مسیر با مذهب میانه روی خویش به همگان درس تعامل و وحدت را آموختند.
 
https://taghribnews.com/vdcaaanuu49nwe1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی