تاریخ انتشار۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲:۱۸
کد مطلب : 197637

روز قدس نماد وحدت امت اسلام است/علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان خواستار حضور مردم در راهپیمایی روز قدس شدند

تنا-اختصاصی
روز قدس مظهر اتحاد و انسجام اسلامی و نماد وحدت امت اسلام در شرایط کنونی است.
روز قدس نماد وحدت امت اسلام است/علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان خواستار حضور مردم در راهپیمایی روز قدس شدند
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با درایت امام راحل به عنوان روز جهانی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز قدس نامگذاری شد. در این روز تاریخی، ملتهای مسلمان دنیا در جریان یک راهپیمایی علیه جنایات اسراییل غاصب و در حمایت از ملت فلسطین شعار سر می دهند. در این شرایط حساس که متاسفانه بر اثر شیطنت استکبار جهانی، اختلافات داخلی میان امت اسلام بیش از پیش بروز نموده و شاهد جنگ و خونریزی و برادرکشی در بلاد اسلامی هستیم، روز قدس از اهمیت بسزایی برخوردار شده است.

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) از سیستان و بلوچستان، مولوی "عبدالحمید اسماعیل زهی" امام جمعه اهل سنت زاهدان درباره اهمیت روز قدس اظهار داشت: باتوجه به نیاز و ضرورت حمایت از مردم فلسطین باید در حد وسیع به راهپیمایی روز قدس بپیوندیم و شرکت کنیم.

وی با اشاره به مظلومیت ملت فلسطین اظهار داشت: وظیفه داریم از مسلمانان فلسطین حمایت کنیم و هرچه داد و نفرین است بر اشغالگران و تجاوزگران و دشمنان اسلام
بزنیم.

مدیر دارالعلوم مکی اهل سنت زاهدان در ادامه افزود: متاسفانه در سالهای اخیر شاهد بروز افراط گرایی در جهان اسلام هستیم که می طلبد همه ما از هر نوع افراط گرایی دوری بجوییم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری مسلمانان در این شرایط حساس ادامه داد: باید جوانان خود را از تنگ نظری و افراط گرایی و تندروی بر حذر بداریم و نسبت به عواقب آن هشدار دهیم.

مولوی عبدالحمیدافزود: افراط گرایی و تندروی در هر لباسی و از جانب هر کسی باشد از طرف ما به شدت محکوم است و درخواست ما هم آن است که ملت شریف ایران و برادران اهل سنت و شیعه بیدار باشند و بدانند دشمن در صدد و در فکر ما هست و دارد توطئه میکند و ایران را می بیند که امن است و می خواهد اینجا ناامنی درست کند و مشکلات درست کند.

وی با تاکید بر شرکت پررنگ در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: همه ما باید مراقب باشیم که شیطنت دشمن در میان امت اسلام مشکلات درست نکند.

مولوی "نذیر احمد سلامی" نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تاکید بر حساسیت قضیه فلسطین اظهار داشت: امروز مساله فلسطین مساله اسلام است و دشمن با علم به همین قضیه تلاش دارد با ایجاد جنگ داخلی و فرسایشی میان مسلمانان، قضیه فلسطین را مسکوت و پنهان نگه دارد.

وی تصریح کرد: همه این توطئه ها
و جریان آفرینی ها در امت اسلام با هدف تامین منافع و امنیت اسراییل غاصب است و مسلمانان باید نسبت به این طراحی و نقشه شوم دشمن آگاه باشند.

مولوی نذیر احمد سلامی ادامه داد: نامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس و دعوت از امت اسلام برای راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین در این روز مهم، نشان از درایت و هوشمندی امام راحل دارد.

وی افزود: امام راحل با تیزبینی خاص خود، پیش بینی این روزهای سخت و دشوار را برای ملتهای مسلمان نموده بود و از همین رو در پایان یک ماه تزکیه و اصلاح نفس، مردم را به راهپیمایی روز قدس دعوت داد.

مولوی سلامی تاکید کرد: روز قدس تنها مختص به ملت ایران نیست بلکه همه ملتهای آزاده دنیا که داعیه حمایت
از مظلوم دارند در این روز فریاد مرگ بر اسراییل سر می دهند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: همه مسلمانان وظیفه دارند در حمایت از برادران مسلمان خود و نشان دادن عزم و اراده شان در مبارزه با ظلم رژیم صهیونیستی در این روز مهم و تاریخی به خیابانها بیایند و شعار حمایت از فلسطین را طنین انداز کنند.

مولوی "عبدالمجید شه بخش" از علمای سرشناس سیستان و بلوچستان و استاد تاریخ دارالعلوم مکی نیز در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش از هر چیز نیاز به وحدت و انسجام دارد و روز قدس نماد وحدت و انسجام امت اسلام محسوب می شود.

وی ادامه داد: مسلمانان شیعه و سنی از اقصی نقاط عالم فارغ
از برخی اختلاف نظرها در روز قدس حول محور حمایت از فلسطین و قدس شریف دور هم جمع می شوند و فریاد خشم خود را علیه رژیم منحوس صهیونیستی سر می دهند.

مولوی شه بخش تاکید کرد: اسراییل و حامیان جنایتکار او تمام تلاش خود را بر ایجاد شکاف میان ملتهای مسلمان معطوف کرده اند و متاسفانه تا حدی نیز موفق شده اند کدورتهایی در دل امت اسلام ایجاد کنند اما راهپیمایی ملتهای مسلمان در روز قدس می تواند این توطئه های شوم را خنثی کند.

وی افزود: هیچ مسلمان و بلکه هیچ انسان آزاداندیشی در دنیا نیست مگر اینکه قائل به مظلومیت ملت فلسطین و جنایتکار بودن رژیم جعلی اسراییل باشد و این بهترین وجه اشتراک همه آزاداندیشان دنیا است که می توانند حول محور حمایت از قدس شریف با هم انسجام و اتحاد داشته باشند.

مولوی شه بخش ضمن دعوت از عموم ملتهای آزاده دنیا جهت حضور منسجم و پررنگ در روز جهانی قدس تصریح کرد: حضور پررنگ و منسجم در راهپیمایی روز قدس بهترین ابزار برای فروریختن هیمنه پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی است.

به گزارش تقریب، وی نامگذاری روز قدس توسط امام راحل را نشانگر درایت و هوشمندی ایشان دانست و ابراز امیدواری کرد: به فضل خداوند شاهد برگزاری یک راهپیمایی بزرگ و تاریخی در این روز خواهیم بود.
 
https://taghribnews.com/vdcae0n6049noi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی