تاریخ انتشار۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 259764
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با نخبگان افغانستانی:

گروه‎های تکفیری و توطئه‎ قدرت‎های استکبار دو خطر مهم برای جهان اسلام است

جمعی از روسای دانشگاه های غیر دولتی، رئیس و اعضای اتحادیه دانشگاه های خصوصی کشور افغانستان با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی ایران ضمن بازدید از بخش های مختلف، با حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری رئیس این دانشگاه دیدار و گفت وگو کردند.
گروه‎های تکفیری و توطئه‎ قدرت‎های استکبار دو خطر مهم برای جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، در این دیدار دکتر مختاری با بیان اینکه امروز در عصری زندگی می کنیم که اسلام و مسلمانان از دو جهت مورد هجمه قرار گرفته اند، گفت : از یک سو ابر قدرت‌ها و استکبار جهانی قرار دارد که ضدیت با اصل اسلام و معاندت با آموزه‌های وحیانی اسلام دارند و این رفتارشان برکسی پوشیده نیست به طوری که حتی دشمنی خود را با آموزه‌های اسلامی را به صورت علنی نشان می دهند.
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: استکبار جهانی که با اصل اسلام معاندت دارد، از همه توانمندی‌ها، امکانات و ظرفیت‌های خود برای اسلام هراسی و دشمنی با آن استفاده می‎کند.
 
وی بیان داشت: اگر امروز توهین به پیامبراسلام، قرآن و سایر مقدسات اسلامی را  در کشورهایی که مدعی دموکراسی و صیانت از حقوق گرایشات قومی و مذهبی می بینیم و شاهد لشکرکشی‌های آنها در بلاد اسلامی هستیم، نشانگر این است که می خواهند چهره اسلام  رحمانی را خشن نشان دهند.
 
مختاری با اشاره به خلق گروه‌های نابخرد افراطی به نام اسلام، آن را دومین هجمه و تهدید برای اصل اسلام و مسلمانان عنوان کرد و گفت: آسیب این گروه‌ها نیز کمتر از اقدامات قدرت‌های استکباری نیست. البته متفکران آنها سال‌ها در محافل آکادمیک برای قرائت، فهم و تفسیر نامعقول، جاهلانه و متعصبانه از آموزه‌های اسلامی کار کرده اند و امروز آن را القاء و عملی می کنند.
 
وی اظهار داشت: گروه‌های تکفیری که هر روز تنوع پیدا می‌کنند به اصل اسلام  ضربه می زنند و بجز خود و آراء و افکار خود دیگران را به رسمیت نمی‏شناسند و دشمن نیز آنها را تقویت می کند تا اسلام را به عنوان دین خشن به جهان معرفی کند در حالی که استدلال، تعقل، فهم صحیح و تفکر در متن اسلام قرار دارد.
 
مختاری در ادامه به مسئولیت خطیر و نقش اثر گذار علماء، دانشمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی شیعه و سنی در مقابله با این جریانات اشاره کرد و بیان داشت: بدون تردید در ایجاد و در مقابله با چنین جریان‎های افراطی، علماء و صاحبان قلم و اهل منبر و خطابه مسئول هستند. زیرا آنها زمام تنویر افکار جامعه به ویژه نسل جوان را بر عهده دارند لذا مسئولیت اول و اصلی را آنها دارند.
 
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلام دین رحمانی، تعقل، تفکر و دعوت به صلح و همزیستی می‎کند و اولین دعوت اسلام به تفکر و قلم است. بنابراین باید علما و فرهیختگان پیام‌های حقیقی و چهره اصلی اسلام را به نسل جوان معرفی کنند.
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان یکی از نهادهایی که ماموریت آگاهی بخشی به نسل جوان را دارد، تصریح کرد: این دانشگاه فلسفه وجودی‌اش آگاهی بخشی به نسل جوان و جامعه  برای شناخت تهدیدها در جهان اسلام و تمرین همزیستی مسالمت آمیز بوده و  این مأموریت ادامه خواهد داشت تا بتوانیم تعاملات علمی را با دانشگاه‎های جهان اسلام گسترش دهیم و در عرصه بین‌المللی حضور بیشتری داشته و روابط عالمانه و آکادمیک با برادرانمان در جهان اسلام داشته باشیم.
 
در ابتدای این دیدار نیز دکتر حسین ارشاد سرپرست اتحادیه دانشگاه های غیر دولتی کشور افغانستان و تعدادی از روسای دانشگاه ها و اعضای اتحادیه به بیان دیدگاه‎های خود درباره مسائل جهان اسلام و ضرورت تقویت دانشگاه مذاهب اسلامی و توسعه آن در جهان اسلام و لزوم تعاملات علمی این دانشگاه با نهادهای علمی به ویژه دانشگاه‎های کشور افغانستان پرداختند.
https://taghribnews.com/vdcaionuy49nm01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی