تاریخ انتشار۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : 184163
در واکنش به حکم دادگاه مصری:

ابوزهری: حکم دادگاه مصراقدامی تنش آفرین و خطرناک است/غازی حمد: حکم دادگاه مصرعليه حماس شرم آور است

سخنگوی حماس گفت: اقدام دادگاه مصری تنش آفرین و خطرناک علیه گروه های مقاومت فلسطین، لکه ننگی برای وجهه مصر و تلاشی مذبوحانه برای منتقل کردن بحران های داخلی مصر به خارج است.
ابوزهری: حکم دادگاه مصراقدامی تنش آفرین و خطرناک است/غازی حمد: حکم دادگاه مصرعليه حماس شرم آور است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، "سامی ابو زهری" سخنگوی جنبش حماس در واکنش به حکم دادگاه مصر مبنی بر تروریست خواندن حماس گفت: این اقدام تاثیری بر جایگاه حماس که از احترام مردم مصر و رهبران امت در مصر برخوردار است، ندارد.

وی افزود: لکه ننگی برای وجهه مصر و تلاشی مذبوحانه برای منتقل کردن بحران های داخلی مصر به خارج است.

"غازی حمد" از اعضای حماس نیز در گفتگویی با شبکه شبکه بی بی سی عربی درباره واکنش حماس به حکم دادگاه مصر در خصوص تروریستی خواندن این جنبش گفت: این تصمیم بسیار ننگین و شرم آور است و این مسئله اصلا شایستگی آن را ندارد که به آن بپردازیم.

وی افزود: دادگاه های مصر هیچ ادله و شواهدی دال بر دخالت حماس در امور مصر ندارند، آنها ظرف بیست روز یا یک ماه آن هم بدون آن که مدارک و شواهدی داشته باشند در این باره حکم صادر می کنند.

غازی حمد گفت: این حکم به معنای تروریستی خواندن همه جنبش های فلسطینی و مبارزات ملت فلسطین است.

این عضو حماس ادامه داد: بسیار عجیب است که وقتی دادگاه اروپا اسم حماس را از فهرست تروریسم خارج می کند، دادگاه مصر این جنبش را در فهرست تروریسم قرار می دهد. حماس به هیچ وجه در امور مصر دخالت نکرده است و همه کسانی را که گمان می کنند مدارکی دال بر دخالت حماس در امور مصر دارند به چالش کشیده ایم.

وی در ادامه در پاسخ به واکنش حماس به حکم دادگاه مصر و این که حماس پس از این حکم چگونه با مصر تعامل خواهد کرد، گفت: ما قبلا تماس های زیادی با مسئولان مصر گرفته ایم. به نظر من حماس به دستگاه قضایی مصر مراجعه نخواهد کرد زیرا این دستگاه قضایی فاقد اعتبار است و بی طرف نیست.

لازم به ذکر است، روز شنبه دادگاه امور فوری قاهره با صدور حکمی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" را سازمان تروریستی نامید.
https://taghribnews.com/vdcaiyn6e49na61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی