تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۷
کد مطلب : 257351

هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی

سازمان ملل متحد هشدار داد، هرگونه تلاش از سوی رژیم صهیونیستی برای الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین چشم‌انداز مذاکرات آتی صلح را نابود می‎کند.
هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "نیکلای ملادنوف" نمایندۀ سازمان ملل در امور خاورمیانه،  طی سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که برای نخستین بار پس از تصویب قطعنامۀ توقف شهرک‌سازی‎های رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داده بود، این هشدار را مطرح کرد.

ملادنوف این اظهارات را در پاسخ به درخواست چندین وزیر اسرائیلی برای الحاق سرزمین‌های فلسطینی به مناطق اشغال‌‎شده مطرح کرد.

وی تأکید کرد: درخواست‏‌هایی برای الحاق بخش‏‌هایی یا کل منطقۀ C (حدود 60 درصد از مساحت کرانۀ باختری) ارائه شده است؛ چنین مواضع تفرقه‌‎انگیزی چشم‌انداز صلح را از میان می‎برند.

شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 3 دی و در اقدامی تاریخی قطعنامۀ‌ توقف فوری فعالیت‌های شهرک‏‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان را با 14 رأی موافق در مقابل یک رأی ممتنع آمریکا تصویب کرد.

رژیم صهیونیستی هم اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد در سال جاری میلادی به‌تلافی تصویب قطعنامۀ 2334 شورای امنیت سازمان ملل که خواستار توقف تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین شده بود، بیش از 6 میلیون دلار از کمک‌های مالی خود را به نهادهای سازمان ملل قطع کند.

بر اساس اعلام سازمان‎های مردم‎نهاد، رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از تصویب این قطعنامه و باوجود مخالفت‎های بین‌المللی مجوز ساخت یک ساختمان چهار طبقه را برای مهاجران یهودی در شرق بیت‎المقدس اشغالی صادر کرد.

همچنین در اواسط ماه جاری "نفتالی بنت" وزیر آموزش راست‌گرای رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به خانۀ یهودی، از طرح لایحه‎ای برای الحاق یک شهرک اسرائیلی‌نشین به سرزمین‎های اشغالی تل‌آویو در خاک فلسطین خبر داد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcam0nu649nme1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی