تاریخ انتشار۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 265893
رئیس امور زندانیان فلسطینی:

مرگ زندانیان معترض می‌تواند به انتفاضه جدید منجر می‌شود

"عیسی قراقع"رئیس امور زندانیان فلسطینی در تشکیلات خودگردان، اظهار داشت: مرگ هر یک از زندانیانی که در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ممکن است به وقوع یک انتفاضۀ جدید منجر شود.
مرگ زندانیان معترض می‌تواند به انتفاضه جدید منجر می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، قراقع این سخنان را در واکنش به خودداری تل‌آویو از مذاکره با حدود هزار و 500 زندانی فلسطینی مطرح کرد که از دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

"گیلاد اردان" وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی، گفته است که این اعتصاب غذا انگیزۀ سیاسی دارد و به نظر وی هیچ نیازی به مذاکره با زندانیان فلسطینی نیست.

وی افزود: "مروان برغوثی" رهبر این حرکت اعتراضی، به زندان دیگری در شمال اراضی اشغالی فلسطین منتقل شده و در زندان انفرادی به سر می‌برد.

قراقع از جامعۀ جهانی خواست در این بحران که زندانیان معترض را به ستوه آورده، مداخله کند؛ وی افزود:اگر خواسته‌های آن‌ها محقق نشود، زندانیان بیشتری دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

حدود 6500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی‌شده‌اند که 62 نفر از آنان زنان فلسطینی و 300 نفر نیز زیر سن قانونی هستند؛ حدود 500 زندانی فلسطینی نیز تحت بازداشت اداری قرار دارند که نوعی حبس بدون تفهیم اتهام محسوب می‌شود؛ زندانیان فلسطینی به‌ طور منظم در اعتراض به سیاست بازداشت اداری و شرایط نابسامان زندان‌ها دست به اعتصاب غذا می‌زنند.
 
https://taghribnews.com/vdcaomnue49nia1.k5k4.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی