>> انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی است دشمن اصول فقه را هدف گرفته است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : 259197
آیت‌الله اراکی:

انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی است/ دشمن اصول فقه را هدف گرفته است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی نام برد و ادامه داد: این امانت توسط امام خمینی(ره) به اقشار مختلف جامعه به ویژه به طلاب سپرده شده است و همگان باید در راستای حفظ این امانت اهتمام جدی داشته باشند.
انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی است/ دشمن اصول فقه را هدف گرفته است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله "محسن اراکی" امشب در جمع طلاب مرکز جامع علوم انسانی حضرت ولی امر(عج) با تاکید بر اینکه خداوند متعال در دعوت نخست با استفاده از اولیای الهی انسان را به سمت آموزه‌های دینی هدایت می‌کند، اضافه کرد: دعوت دوم نیز فراخوانی عمومی است و به عنوان یوم‌القیامه معرفی شده که ویژگی‌های بسیاری دارد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه طلاب باید نسبت به انس با نهج‌البلاغه اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: نهج‌البلاغه بسیاری از احادیث ارزشمند را به خود اختصاص داده است و می‌تواند در ارتقای جایگاه علمی افراد بسیار تاثیرگذار باشد.
 
وی با بیان اینکه قرائت قرآن باید روزانه توسط طلاب دنبال شود، عنوان کرد: مراجعه به حدیث نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانند نگاه جامعی به احادیث در حوزه‌های اخلاقی، کلامی و فقهی داشته باشند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب نافرمانی از رهبران الهی را عامل ظلم اجتماعی خواند و مطرح کرد: ظلم اجتماعی با نافرمانی جامعه از فرمانروای الهی تحقق پیدا می‌کند به همین علت جامعه برای گذر از این ظلم باید توبه کرده و به سمت آموزه‌ها بازگردد، اعلام اطاعت و نصرت مردم نسبت به حضرت علی(ع) یک بازگشت بود اما بازگشت باید رضایت رسول(ص) را هم به دنبال داشته باشد.
 
آیت‌الله اراکی اضافه کرد: یکی از شرایط بازگشت ثابت قدم بودن و استوار ماندن است اما بازگشت به حضرت علی(ع) اینگونه نبود چراکه حضرت علی(ع) در اواخر عمر خود از امت گلایه کردند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بازگشت دوم امت به سمت رسول خدا(ص) است، تصریح کرد: مردم پیام امام خمینی(ره) را پیام حضرت محمد(ص) دانسته و با این نگاه پاسخ پیام را می‌دادند به همین علت رضایت پیامبر اسلام(ص) را با خود همراه داشتند.
 
وی با اشاره به علت‌های ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی مطرح کرد: حزب شیطان یکی از عوامل اختلاف است، در مباحث تفسیری قرآن کریم باید به ویژگی‌های جوامع حزب‌اللهی و حزب شیطانی نگاه ویژه داشته باشیم چراکه خداوند متعال مرزهای این جوامع را به شیوه مطلوبی تعریف کرده است.
 
آیت‌الله اراکی تولی و تبری را از ویژگی‌های برجسته حزب‌الله برشمرد و ادامه داد: بی‌تفاوت نسبت به جنایات شاه با حزب‌اللهی بودن سازگار نیست، آمریکا ملعون دوران است و بارها گفته که امنیت رژیم صهیونیستی امنیت اوست.
 
وی با بیان اینکه ملعون بودن آمریکا از پیام‌های روشن آموزه‌های دینی به خوبی قابل اثبات است، اظهار کرد: تعجب‌آور است که جریان‌های مدعی دین و اسلام گاهی سخنانی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه باید با آنها کنار بیاییم و برخی افراد نیز به نادرست می‌گویند که اسرائیل یک دولت است.
 
وی تصریح کرد: برخی بر خلاف آموزه‌های خدا و رسول او عمل می‌کنند در حالی که انقلاب اسلامی پاسخی به دعوت رسول‌الله بوده و کسی نمی‌تواند بدون این دیدگاه خود را حزب‌اللهی بداند.
 
این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه رژیم شاهنشاهی پدیده‌های دینی را نپذیرفته و به دنبال نابودی کامل آموزه‌های دینی بوده است، عنوان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی در آن دوران به عنوان موضوعی عادی در برخی از شهرها به خوبی قابل مشاهده بود چراکه رژیم پهلوی با ترویج این ناهنجاری‌ها به دنبال ریشه‌کن کردن دین بود.
 
وی با اشاره به اینکه بیان جنایات رژیم شاهنشاهی پایانی ندارد، خاطرنشان کرد: احیای تمدن ایرانی پیش از اسلام و جا انداختن این موضوع که مسلمانان‌های قوم مهاجر دشمن هستند به صورت ویژه در دستور کار حکومت شاهنشاهی بود به همین علت با هر چیزی که نشانی از آموزه‌های دینی داشت جنگ می‌کردند.
 
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه از عملکرد سازمان‌های فرهنگی مختلف گله داریم، تصریح کرد: حوزه هم باید به عنوان یک مجموعه فرهنگی و علمی تاریخ پیش از انقلاب را برای مردم تشریح کند در شرایط کنونی نیازمند حضور حوزه در عرصه تبیین تاریخ هستیم به همین علت باید رشته تاریخ را در حوزه دنبال کرده و آموزه‌های تاریخی را به طلاب انتقال دهیم تا به واسطه آنها نسل سوم و چهارم انقلاب بدانند که در دوران قبل از انقلاب با دین و هویت ملی مردم مبارزه شده است.
 
وی از انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین امانت‌های الهی نام برد و ادامه داد: این امانت توسط امام خمینی(ره) به اقشار مختلف جامعه به ویژه به طلاب سپرده شده است و همگان باید در راستای حفظ این امانت اهتمام جدی داشته باشند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند گاهی نسبت به عملکردهای خود بی‌توجه هستیم و مشکلات کنونی انقلاب نشان از وجود تخلفات جزیی دارد که باید به دنبال پاسخگویی به آنها باشیم اما امام زمان(ع) حافظ نظام اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه صدا و سیما به دانشگاه تدریس آموزه‌های اسلامی تبدیل شود، اظهار داشت: با وجود اینکه صدا و سیما نسبت به اوایل انقلاب پیشرفت‌های بسیاری داشته و در این مجموعه اقدامات بسیاری دنبال شده است اما این مجموعه باید مطهری گونه باشد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب بر تدوین فقه رسانه تاکید کرد و گفت: این فقه باید به شیوه مطلوب به صدا و سیما انتقال داده شود.
 
آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه دشمن اصول فقه را هدف گرفته است، مطرح کرد: رسالت اصلی تولید یک فقه قوی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه است به همین علت باید ابعاد مختلف اصول فقه را تقویت کنیم؛ نیاز به تولید فقه نظام در شرایط کنونی به خوبی قابل مشاهده است چراکه این دستاورد می‌تواند نظام فقهی منطبق با شریعت را به دنبال داشته باشد.
https://taghribnews.com/vdcaoonu049nm61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی