تاریخ انتشار۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۹:۴۳
کد مطلب : 206023

دیدار معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه در مسکو

معاون عربی و آفریقای وزیرخارجه ایران که برای دیدار و مذاکره با مقامات روسی وارد مسکو شده است، در دیدار با همتای روس خود درباره تحولات سوریه و تلاشهای دو کشور برای مبارزه با تروریسم در منطقه بحث و گفتگو کرد.
دیدار معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه در مسکو
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حسین امیرعبداللهیان"  روز گذشته در مسکو با "میخائیل باگدانف" معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور، دیدار و درباره اوضاع سوريه، يمن و فلسطين و مبارزه با تروريسم بحث و رایزنی کرد.

معاون عربی و آفریقای وزیرخارجه ایران در دیدار با همتای روس خود گفت: دیدارها و مذاکرات بین مقامات دو کشور در سطوح مختلف، فرصت بسیار خوبی برای ارتقای همکاری ها و همچنین تلاش برای همگرایی بیشتر منطقه ای را فراهم کرده است.

وی افزود: رایزنی های ایران و روسیه همیشه مفید بوده است و دوطرف تاکنون بهترین تصمیم ها را گرفته اند که با توجه به سرعت بسیار دگرگونی ها در منطقه و جدی تر شدن تحولات، انجام گفت وگوهای بیشتر ضروری تر شده است.

امیرعبداللهیان  با اشاره به نتایج سفر اخیر خود به بیروت و دمشق، ادامه تلاش های ایران و روسیه را برای حل بحران سوریه و مبارزه جدی تر با تروریست های تکفیری ضروری دانست.

 اميرعبداللهيان همچنین با محكوميت اقدامات اخير تل آويو در مسجدالاقصي تاكيد کرد: تبعات سختي متوجه رژيم صهيونيستي به دلیل تعرض به مقدسات اسلامي در قدس خواهد شد.

باگدانف نماینده ویژه "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه هم در این دیدار، رایزنی های دو کشور برای حل بحران های منطقه ای به ویژه سوریه را مفید ارزیابی کرد و گفت:خواهان تمرکز بیشتر بر این گفتگوها هستیم.

وی افزود: در جریان گفت وگوهای مقامات دو کشور، اطلاعات و راهکارهای بسیاری برای حل مسالمت آمیز بحران های منطقه ای به دست آمده است.

معاون وزیرخارجه روسیه تاکیدکرد: همکاری های منطقه ای و همچنین مناسبات دوجانبه بین تهران و مسکو با توجه به توانمندی های سفیران دو کشور در ارتقای مناسبات و دوراندیشی های صورت گرفته، بسیار مطلوب است  و برنامه هایی برای افزایش آن نیز وجود دارد.

دو طرف همچنین با تاکید بر سرعت گرفتن تحولات در خاورمیانه، اعلام کردند که هماهنگی های منطقه ای تهران و مسکو با توجه به دستاوردهای مثبت آن بیشتر خواهد شد.
 
https://taghribnews.com/vdcauinue49nww1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی