تاریخ انتشار۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 280229

ارتش عراق عملیات بازپس‌گیری تلعفر را آغاز کرد

دولت عراق اعلام کرد:عملیات نظامی برای بازپس‌گیری شهر تلعفر در استان نینوا که یکی از آخرین پایگاه‌های داعش است، آغاز شده است.
ارتش عراق عملیات بازپس‌گیری تلعفر را آغاز کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای تلویزیونی در حالی که لباس نظامی بر تن داشت با صدور فرمان آغاز عملیات آزادسازی تلعفر از اشغال گروه تروریستی داعش گفت: قهرمانان عراقی آماده آزادسازی تلعفر هستند.

ارتش عراق روز شنبه عملیات هوایی و توپخانه‌ای علیه داعش در تلعفر را افزایش داده بود؛ یک منبع نظامی در ارتش عراق هم اعلام کرد، حملات هوایی با هدف نابود کردن خطوط دفاعی داعش پیش از آغاز حمله زمینی کار ساز بوده و این حملات ادامه خواهد داشت.

حملات هوایی روز شنبه همزمان با ارسال تجهیزات نظامی به اطراف تلعفر برای آمادگی‌ها جهت آغاز عملیات‌ها صورت گرفت.

العبادی در پیام تلویزیونی خود گفت: ای ملت بزرگوار عراق، در پیش روی شما وعده‌ای دیگر قرار دارد که به خواست خدا محقق خواهد شد؛ این شهر تلعفر است که خود را آماده می‌کند تا به دیگر شهرهای آزاد شده عراق بپیوندد، این قهرمانان عراق هستند که با فداکاری‌ها و تلاش‌هایی که برای آزادسازی این شهر مقاوم به خرج می‌دهند آن را آزاد می‌کنند.

وی تأکید کرد: به داعشی‌ها می‌گویم هیچ گزینه‌ای جز تسلیم یا کشته شدن در پیش روی شما وجود ندارد؛همان‌گونه که پیشتر وعده داده بودیم و هم اکنون نیز آن را تکرار می کنیم، ما به روند آزادسازی مناطق عراق ادامه می‌دهیم. ما در هر نبردی که به جهت آزادسازی منطقه‌ای از مناطق عراق وارد شدیم پیروز شدیم، در مقابل در هر نبردی که داعشیان در آن گام گذاشته‌اند با سرنوشتی جز کشته شدن و شکست رو به رو نبوده‌اند.

 
https://taghribnews.com/vdcauwnuo49nau1.k5k4.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی