تاریخ انتشار۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : 271300

​جمع آوری کتاب های قرضاوی از سراسر عربستان

به دنبال اختلافات قطر و عربستان، وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی از جمع آوری فوری کتاب های "یوسف قرضاوی" مفتی مصری مقیم قطر، از سراسر کتابخانه های این کشور خبرداد.
​جمع آوری کتاب های قرضاوی از سراسر عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: "احمد عیسی" وزیر آموزش و پرورش عربستان دیروز (یکشنبه) در بخشنامه ای به دانشگاه ها، اداره های آموزشی و استان های این کشور، از این مراکز خواست تمامی آثار قرضاوی را جمع آوری کنند.
 
بنابر این بخشنامه، باید تمامی مراکز آموزشی، کتاب ها و تألیفات قرضاوی را از دانشگاه ها، دانشکده ها و مدارس عربستان جمع آوری و در آینده نیز اجازه انتشار آثار وی را ندهند.
 
در این بخشنامه ادعا شده است:‌ این اقدام در سایه پایبندی به مسأله مبارزه با تروریسم، خشکاندن ریشه های این پدیده، مقابله با اندیشه های افراطی و ممانعت از گسترش آن و حفظ جامعه عربستان دربرابر مسأله تروریسم و تندروی صورت می گیرد.
 
این اقدام از سوی مسئولان سعودی درحالی صورت گرفته است که پیش از بروز تنش بین قطر و عربستان، قرضاوی مورد استقبال مفتی های سعودی قرار داشت و به دلیل آنچه خدمت به دین اسلام عنوان می شد، جایزه "ملک فیصل" را دریافت کرده بود.
 
عربستان و هم پیمانانش چندی پیش، "یوسف قرضاوی" را به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در فهرست تحریم های خود قرار داده بودند و اکنون نیز ‌دستور جمع آوری آثار وی را صادر کرده اند.
https://taghribnews.com/vdcaw6nuw49n0e1.k5k4.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی