>> سازمان عفو بین الملل داعش را به پاکسازی نژادی متهم کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 167847

سازمان عفو بین الملل داعش را به پاکسازی نژادی متهم کرد

سازمان عفو بین الملل در گزارش اخیر خود، گروهک تروریستی داعش را به پاکسازی نژادی برنامه ریزی شده در شمال عراق متهم کرد.
سازمان عفو بین الملل داعش را به پاکسازی نژادی متهم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان عفو بین الملل در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، گروهک  داعش را به ارتکاب جنایات جنگی به ویژه اعدام های دسته جمعی و ربایش مسیحیان، شیعیان و ایزدیان عراق متهم کرده و این اقدامات را برنامه ریزی شده دانست.

در گزارش این سازمان که با عنوان "پاکسازی نژادی در ابعاد تاریخی" منتشر شده، تأکید شده است که این سازمان دلایل کافی برای جنایت کشتار جمعی توسط داعش در منطقه سنجار عراق که محل زندگی ایزدیان است، به دست آورده است.

بر اساس ادله این سازمان، داعشی ها، دهها مرد و زن و کودک ساکن در این منطقه را با کامیون به خارج از شهر منتقل کرده و آنان را به صورت دسته جمعی اعدام کرده اند.

در این گزارش اضافه شده است که جنایات خونینی نیز در روستای قینیه در ۳ آگوست و در روستای کوشو در ۱۵ آگوست به دست داعش اتفاق افتاده است که بر اثر آن، در هریک از این روستاها صدها کشته برجای مانده است.

این سازمان در پایان گزارش خود تأکید کرد که تاکنون صدها و چه بسا هزاران زن و کودک از اقلیت مذهبی ایزدی به دست تروریست های داعش ربوده شده اند.

گفتنی است کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در ۲۵ آگوست، گروهک تروریستی داعش را به پاکسازی نژادی و دینی در شمال عراق متهم کرده بود و از جامعه بین الملل خواستار مجازات مرتکبان این جنایات شده بود.
https://taghribnews.com/vdcay0n6049nia1.k5k4.html
مرجع : الاهرام
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی