تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۸:۴۶
کد مطلب : 211668
سازمان شفاف سازی بین المللی:

آل سعود حامی اصلي گروههای تروریستی در سوریه

سازمان بین المللی شفاف سازی اعلام کرد عربستان در سال ۲۰۱۳ برای حمایت از گروه های تروریستی در سوریه، مقادیر بسیاری سلاح از کرواسی خریداری کرد.
آل سعود حامی اصلي گروههای تروریستی در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از "العهد"، سازمان "شفاف سازی بین المللی" در گزارشی با عنوان "شاخص مبارزه با فساد در بخش دفاعی" از افزایش هزینه های نظامی مخفیانه در خاورمیانه و کشورهای شاخ آفریقا پرده برداشت و تأکید کرد: عربستان سعودی پس از ورود به باتلاق جنگ یمن و انجام جنایات هولناک علیه کودکان، زنان و کهنسالان، در صدر لیست کشورهایی قرار گرفته است که برای خرید تسلیحات مبالغ هنگفتی هزینه می کنند.
 
این سازمان در گزارش خود تصریح کرد: کشورهای مذکور در سال 2014، بیش از 135 میلیارد دلار برای خرید تسلیحات هزینه کرده اند و هزینه های محرمانه در بخش دفاعی، در این منطقه رو به افزایش است.
 
این گزارش می افزاید: نزاع در خاورمیانه و جنگ در سوریه، یمن و عراق سریع ترین رشد هزینه های دفاعی در منطقه خاورمیانه را به ثبت رسانده است و عربستان سعودی، بیشترین هزینه را در جهان برای خرید تسلیحات اختصاص داده است؛ به گونه ای که بین سال های 2010 تا 2015، بودجه نظامی این کشور 17 درصد افزایش داشته است.
 
این سازمان در گزارش خود افزود: شاهزاده های سعودی همسو با سیاستهای دفاعی از استقلالی غیر عادی برخوردارند و از بودجه های محرمانه برای خود استفاده می کنند. علاوه بر آن، فساد درون نیروهای مسلح، عملا بر بی ثبات کردن منطقه و شعله ور کردن افراط گری سهیم بوده است.
 
سازمان شفاف سازی بین المللی تأکید کرد: عربستان سعودی عملیات اعطای تسلیحات به گروه های تروریستی را ادامه می دهد؛ این رژیم، سال 2013 مقادیر بسیار زیادی سلاح را برای حمایت از گروه های تروریستی در سوریه خریداری کرده و سال 2014 نیز به نیابت از مصر، در خرید تسلیحات روسی به ارزش 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcb08b5wrhb80p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی