تاریخ انتشار۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 239460

ظریف با وزیر امور خارجه نیجریه دیدار کرد

وزیر امور خارجه که به نیجریه سفر کرده است، امروز با همتای نیجریه ای خود دیدار و گفت و گو کرد.
ظریف با وزیر امور خارجه نیجریه دیدار کرد
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمد جواد ظریف در دیدار با وزیر خارجه نیجریه، اظهار کرد: همكاري هاي ما در حوزه روابط دو جانبه محدود نمي شود و در مجامع و سازماهاي بين المللي مانند اوپک، همکاریهای اسلامی، عدم تعهد  و کشورهای صادر کننده گاز و .... همکاری داریم.
وی گفت: من با یک هیات بزرگی تجاری از بخش های مختلف به نیجریه آمده ام و این نشان دهنده علاقمندی بخش های دولتی و خصوصی ما برای گسترش روابط و همکاری است.
ظریف با بیان اینکه با نیجریه روابط دیرینه دوجانبه داریم، گفت: روابط فرهنگی مردمی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد. دانشجویان زیادی از نیجریه مهمان ما و در حال تحصیل در ایران هستند.
وی گفت: ما در کنار شما برای مبارزه با القاعده و بوکوحرام هستیم.
اونیاما وزیر خارجه نیجریه نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشور بسیار مهمی  در منطقه و جهان است، گفت: ما بسیار علاقمند تعمیق و گسترش روابط در همه حوزه ها و زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و بین المللی هستیم
وی با اشاره به اینکه روابط بسیار خوبی با ایران داشته و داریم، گفت: از رفع تحریم های ایران بسیار خرسندیم و از آن استقبال می کنیم.
وی تصریح کرد: همکاری دو کشور در ثبات بازار جهانی نفت بسیار مهم است.
وزیر خارجه نیجریه گفت: ما نمی خواهیم کشوری تک محصولی و متکی به نفت باشیم، از اینرو آماده استفاده از تجربیات ایران و گسترش روابط با آن هستیم.

 
https://taghribnews.com/vdcb09b5grhbfap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی