تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۴
کد مطلب : 164229

ادامه تظاهرات در نقاط مختلف جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/اعلام سه روز عزای عمومی در ترکیه

مردم شهر های مختلف جهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دست به راهپیمایی زدند.
ادامه تظاهرات در نقاط مختلف جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/اعلام سه روز عزای عمومی در ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، بر همین اساس روز دوشنبه دهها هزار نفر از مسلمانان و شهروندان اروپایی در وین پایتخت اتریش علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

در این تظاهرات ده ها هزار نفر در خیابان های وین جنایات اسرائیل را علیه ملت فلسطین محکوم کردند.

معترضان با سر دادن شعارهای مختلف از کشورهای غربی و عربی خواستند به سکوت خود در برابر جرایم اسرائیل در فلسطین پایان دهند.

رسوا کردن جنایتگری های رژیم صهیونیستی در نوار غزه هدف اساسی تظاهرات گسترده در وین بوده است، معترضان مواضع کشورهای غربی را در حمایت از رژیم صهیونیستی محکوم کردند، تظاهرکنندگان این کشورها را شریک جرم صهیونیست ها علیه ملت فلسطین دانستند.

معترضان خواستار آزادی مردم فلسطین در نوار غزه شدند و از اقدام رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی به شدت انتقاد کردند.

شیخ توران اروک امام نماز جماعت مسجد وین گفت: من به عنوان مسلمان باید از ساکنان غزه حمایت کنم چرا که اسرائیل مردم غزه را به قتل می رساند و هیچ تفاوتی میان کودک و پیر فلسطینی قائل نیست و به ظلم و ستم نامحدود خود علیه فلسطینیان ادامه می دهد.

شیخ سمیح العظم روحانی سنی گفت: کسانی که در این تظاهرات شرکت کرده اند دارای وجدان های آزاده ای هستند که می خواهند ظلم و ستم علیه ملت فلسطین پایان یابد.

ترکیه
اعضای شاخه جوانان حزب مخالف "جمهوریخواه خلق" ترکیه روز دوشنبه با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا جنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند.

در بیانیه مطبوعاتی این حزب که در جریان این تظاهرات قرائت شد، آمده است:قدرت های امپریالیستی درصدد تجدید ساختار منطقه خاورمیانه هستند.

در این بیانیه با یادآوری اینکه ۴۹ نفر از اعضای سرکنسولگری ترکیه در موصل از بیش از ۴۰ روز قبل از سوی نیروهای تروریستی داعش به گروگان گرفت شده اند و معضل پناهجویان سوری در شهرهای ترکیه نیز خود را نشان می دهد آمده است:تهاجم هوایی و زمینی اسراییل علیه فلسطینیان سبب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر شده و هر لحظه به این تعداد افزوده می شود.

بیانیه شاخه جوانان حزب جمهوریخواه ترکیه با تاکید بر حمایت از مجادله با عزت و شرف مردم فلسطین می افزاید: برای برقراری یک صلح ماندگار می بایست آتش بس برقرار و تمامی راهها برای انجام کمک های انسانی به فلسطینیان باز شود.

این بیانیه می افزاید: یک گروه ۱۰ نفره از نمایندگان حزب جمهوریخواه خلق برای جلب توجه افکار عمومی جهانی به قتل عام فلسطینیان از سوی اسراییل جهت عزیمت به غزه امروز به وزارت خارجه ترکیه مراجعه خواهند کرد.

قبرس
شهروندان قبرس خواستار توقف فوری و کامل حملات ددمنشانه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

شهروندان قبرسی (بخش جنوبی و یونانی نشین) به همراه تعدادی از سازمان ها و ارگان های مردم نهاد ترک و فلسطینی در نیکوزیا با شرکت در یک تظاهرات گسترده، خواستار توقف سریع حملات ددمنشانه نیروهای رژیم صهیونیستی به غزه شدند.

تظاهرات کنندگان خشمگین از جنایات نیروهای متجاوز صهیونیستی در نوار غزه، پس از تجمع در مقابل سفارت این رژیم، پرچم آن را به آتش کشیدند.

گزارش ها حاکی است که تظاهرات کنندگان خشمگین قصد حرکت و ورود به داخل سفارت رژیم صهیونیستی در نیکوزیا را داشتند که با عکس العمل شدید نیروهای امنیتی مستقر در محل روبرو شدند.

ژاپن
حدود ۵۰۰ نفر از شهروندان توکیو دوشنبه شب در اعتراض به حملات خونبار در غزه، تظاهرات سکوت برپا کردند.

معترضان با در دست داشتن شمع و پرچم های فلسطین، برای قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه دعا خواندند و خواستار توقف کشتارها در این باریکه شدند.

"سونوکو کاواکامی" یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات گفت: از مردم غزه می خواهیم بدانند که تنها نیستند.

وی افزود: غزه از ژاپن دور است، اما هر آنچه بتوانیم انجام دهیم، انجام خواهیم داد.

دولت ترکیه۳ روز عزای عمومی اعلام کرد
معاون نخست‌وزیر ترکیه از اعلام ۳ روز عزای عمومی در این کشور برای اعلام همبستگی با مردم غزه خبر داد.

معاون نخست‌وزیر ترکیه از اعلام ۳ روز عزای عمومی در این کشور برای اعلام همبستگی با مردم غزه خبر داد.

در حملات ۲ هفته اخیر ارتش رژیم صهیونیستی به مردم غزه، تاکنون ۵۵۷ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.
https://taghribnews.com/vdcb5ab89rhb05p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی