>> ​اندیشمند لبنانی: تروریسم حاصل جمود فکری است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 277323
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(22)

​اندیشمند لبنانی: تروریسم حاصل جمود فکری است

تنا - برزیل
اندیشمند لبنانی تأکید کرد: تروریسم حاصل جمود فکری است و جمود فکری، عقل و اجتهاد را تحت الشعاع قرار داده است.
​اندیشمند لبنانی: تروریسم حاصل جمود فکری است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ غسان عبدالله" از اندیشمندان لبنانی شرکت کننده در کنفرانس سائوپائولوی برزیل، درباره تعریف تروریسم گفت: کسانی که فلسطین را اشغال کردند، کودکان را کشتند و از مجامع بین المللی جایزه گرفتند، تروریست هستند. اما با این وجود مردم فلسطین تروریست خوانده می شوند.
 
عبدالله خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون عراقی و افغانی شهید می شوند اما غرب فقط بی گناهان را تعقیب می کند و به قتل می رساند. این غیرت تاریخ است!
 
این اندیشمند لبنانی تأکید کرد: تروریسم در طول تاریخ وسیله ای برای نفوذ بوده است و تروریست ها همان بهره برداران آن هستند.
 
وی با بیان اینکه استکبار برای اهداف خود چهره اسلام را مشوه می سازد، اظهار داشت: استکبار برای حفظ هیمنه و منافع و ظلم و تعدی خود، مسلمانان را درگیر مسائل و اختلافات داخلی می کند.
 
عبدالله در توضیح تکفیر نیز گفت: تکفیر مسلکی خونریز از قدیم و جدید بوده است که خون بی گناهان را می ریزد و تمام ارزش های اسلامی و انسانی را زیر پا می گذارد و عملا به استکبار خدمت می کند. و تا زمانی که ملت ها و جوامع اسلامی در فقر فرهنگی به سر می برند، استکبار در تروریسم تبلور می یابد.
 
وی تأکید کرد: تروریسم حاصل جمود فکری است و جمود فکری، عقل و اجتهاد را تحت الشعاع قرار داده است. لذا شیعه و سنی باید به قرآن رجوع کنند و شخص پیامبر(ص) را به عنوان مصداق "انک لعلی خلق عظیم" الگوی خود قرار دهند.
 
این اندیشمند لبنانی در پایان تأکید کرد: ما باید فرهنگ خود را ارتقا دهیم و احادیث را با قرآن مطابقت دهیم و هر آنچه که با قرآن تباین دارد به کنار نهیم و از جمود و یک بُعد نگری خارج شویم تا ریشه های فکری تکفیر و تروریسم را بخشکانیم.
https://taghribnews.com/vdcb5zb5frhbzfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی